Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هزینه های تبلیغات جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران در کشورهای دیگر هزینه های گرانی است، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته، عدد خوبی برای تبلیغات خارجی گذاشته اند، اینکه رشد قابل توجهی در اعتبارات این بخش داده اند قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که سفارت خانه ها را در تبلیغات آثار تاریخی و طبیعی کشور درگیر کنیم، تصریح کرد: در نشست سفرای ایران در روز یکشنبه نیز به بخش گردشگری پرداخته خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه البته آمار بهار امسال نشان می دهد علی رغم مشکلات ارزی و مسائلی که در حوزه تبدیل ارز برای گردشگران ایجاد شد اما رشد ۳۰ درصدی در ورود داشتیم، ادامه داد: دیروز در کمیته ارز دولت حاضر شدیم، در این جلسه به دغدغه های ما توجه جدی شد و فکر می کنم تصمیمات خوبی در راه داشته باشند.

مونسان افزود: این تصمیمات ما را به ثبات در ارز مسافرتی و تبدیل ارز خواهد رساند و در راستای کمک به گردشگری خواهد بود.

آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک تا پایان سال ۹۷

وی در ادامه اظهار داشت: اگر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک تا پایان سال ۹۷ انجام شود، قول می دهم سهمیه ثبت جهانی در سال ۹۸ را جابه جا کرده و قلعه را جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه می دانیم یونسکو از قلعه فلک الافلاک بازدید می کند و حتما باید آزادسازی انجام شده باشد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم پرونده را تکمیل و در سال ۹۸ ارسال کنیم، باید کار آزادسازی انجام شده باشد.

بنابراین گزارش، زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز به نام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.

این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

به گزارش "ورزش‌سه"، از پیش مشخص شده بود که چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب خواهند کرد، اما فوتسال آسیا یک سهمیه دیگر هم دارد و در صورتی که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی به نیمه نهایی صعود نمی‌کرد، تکلیف 4 نماینده دیگر آسیا مشخص شده بود.

حالا اما با حضور ایران، ازبکستان، تاجیکستان و تایلند در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا و با توجه به اینکه ازبکستان میزبان مسابقات جام جهانی 2024 است، یک سهمیه دیگر باقی مانده که 4 تیم حذف شده در مرحله یک چهارم نهایی بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به آن امتحان خواهند کرد.
براین اساس دو تیم عراق و افغانستان که به ترتیب مقابل تایلند و تاجیکستان از جام ملت‌ها حذف شدند، برگزار کننده پلی آف اول خواهند بود و دو تیم ویتنام و قرقیزستان هم که به ازبکستان و ایران باختند، پلی آف دو را برگزار می‌کنند.

درنهایت برنده این دو دیدار روز یکشنبه 9 اردیبهشت و همزمان با دیدارهای رده بندی و فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند تا آخرین سهمیه فوتبال آسیا در جام جهانی ازبکستان از دل این مسابقه بیرون بیاید.

دیگر خبرها

  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!