Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@12:41:39 GMT

رونق شرکتهای دانش بنیان؛ موانع و راهکارها

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۷۵۰

رونق شرکتهای دانش بنیان؛ موانع و راهکارها

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری از هفت برنامه کلی در دست اقدام برای حفظ و رونق شرکت های دانش بنیان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد صاحبکار خراسانی در برنامه پنج شنبه 18:30 شبکه خبر و با اشاره به برخی برنامه های در دست اقدام مرکز شرکت های دانش‌بنیان و استارت‌آپی برای رونق این شرکت ها گفت: یکی از این برنامه ها، طرح پیشنهادی به ستاد کل نیروهای مسلح و به کار گیری جوانان و نخبگان شاغل در شرکت های دانش بنیان به عنوان سرباز مامور به خدمت در این شرکت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   صاحبکار خراسانی گفت: آمار درست کل فعالیت شرکت های دانش بنیان از سال 92 که برنامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها ارزیابی شد تا کنون 3550 شرکت است که توسط جوانان تحصلیکرده راه اندازی شده اند. خراسانی با اشاره به سامانه  daneshbonyan.iir افزود: آمار دقیق و نوع فعالیت آنه را می توان در سامانه دانش بنیان به درستی استخراج کرد. او افزود: این شرکت ها که بر مبنای یک ایده خصوصی برپا می شوند چنانچه نتوانند خلاقیت ها و ایده های خود را به اجرا بگذارند به خودی خود منحل می شوند.او به نقش دولت در حیات و ممات این شرکت ها اشاره کرد و افزود: هنر بیشتر دولت ها در کشورهای مختلف جهان بر نرخ حضور و فعالیت  شرکت های استارت‌آپ است. دولت ها سعی می کنند از توان فکر، خلاقیت و ایده های این شرکت ها برای حل مسائل مختلف استفاده کنند.
 رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان به شرکت های خصوصی در حوزه اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف با سیستم های تشویقی و حمایتی سعی در حفظ و رونق آنها می کنند.
 او با بیان نقش کارآفرینی شرکت های دانش بنیان در کشور گفت: از جمله طرح های در دست اقدام تامین مالی، حذف یا کاهش مالیات شرکت ها ، همکاری با شهرداری مناطق مختلف تهران و کلان شهرها و تسهیل در ارائه خدمات شهری، معافیت های گمرکی و اخذ مجوزهای لازم از سازمان استاندارد کشور و بیمه تامین اجتماعی کارکنان شرکت های دانش بنیان است.  صاحبکار خراسانی در ادامه بیان هفت برنامه کلی گفت: در تلاش هستیم که نیروی کلیدی شرکت های دانش بنیان دوره خدمت ضروری و سربازی را بصورت امریه یا مامور به خدمت در شرکت های دانش بنیان بگذراند.
    عضو هیات نمایندگان اتاق تهران دیگر مهمان 18:30 با تاکید بر گستردگی و حوزه های مختلف فعالیت شرکت ها دانش بنیان، گفت: این شرکت ها در همه تخصص ها فعالیت می کنند. تعداد زیادی از این شرکت ها در حوزه الکترونیک مشغول به فعالیت هستند.
 مسعود شنتیایی با بیان اینکه این گونه شرکت ها بر بنیان دانش بر پا شده اند افزود: سرمایه انسانی و ایده های برتر از جمله دارائی های آنهاست.
شنتیایی گفت: بقای این شرکت ها به زیرساخت ها ی ایجاد شده و حمایت های دولت و همچنین به تجربه های مدیران این شرکت ها بستگی دارند.او گفت: همه این شرکت ها به موفقیت صد در صدی نمی رسند و سعی ما بر حفظ و بقای آنهاست.عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به مکانیزم سخت ثبت و شروع به کار شرکت های دانش بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: برای شرکت های مانند شرکت های با حوزه فعالیت سخت افزاری ، زمان بسیار مهم است و تعلل و زمان سوزی در آن، توان آنها را در رقابت با شرکت های جهانی مشابه کاهش می دهد.او به آمار گردش مالی 30 هزار میلیارد تومان شرکت ها و موسسات دانش بنیان از سوی معاومت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بین گردش مالی و درآمد تفاوت است. این شرکت ها یک شرکت تجاری و اقتصادی نیستند.
  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانش بنیان استارت آپ معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088680

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه