Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، مسعود اصفهانی، رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان امروز، 28 تیر در کارگاه آموزشی نحوه اعطای جایزه های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ویژه دانشجویان ممتاز و نخبه شاهد و ایثارگر استان گیلان، بنیاد ملی نخبگان را یک سازمان جدید و نوپا و با فعالیت های متفاوت از سایر سازمان ها و دستگاه ها دانست و اظهار کرد: واژه «نخبه» برای همه جالب توجه و باانگیزه است و همه دوست دارند نخبه باشند و یا فرزندان نخبه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جامعه امروز ما بسیاری از افراد اسامی افراد و کشورها و آیات قرآن و متون ادبی را به خاطر می سپارند، تصریح کرد: بروز چنین استعدادهایی صرفا نشان دهنده نخبگی فرد نیست.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان گفت: بنیاد ملی نخبگان نظر به تاکید مقام ‌معظم ‌رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در سال 85 تشکیل شد.

اصفهانی، ماموریت بنیاد ملی نخبگان را رسیدگی به امور افراد دارای شرایط نخبگی دانست و افزود: این سازمان مستقیما زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند.

وی اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان را یکی دیگر از ماموریت های مهم بنیاد ملی نخبگان دانست و عنوان کرد: این سند به دستور مقام‌ معظم‌ رهبری تدوین و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و از سوی دولت به دستگاه ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه نخبه فردی است که در خلق و گسترش علم و فناوری، هنر، ادب و فرهنگ دارای ویژگی هایی باشد، خاطرنشان کرد: نخبگی یک موهبت خدادادی است و ملاک خوبی و بدی افراد نیست لذا اثرگذاری بر پایه هوش، خلاقیت، خبرگی و توانمندی های ذاتی و اکتسابی وجه تمایز یک نخبه با سایر انسان هاست. ممکن است یک نخبه با هوش باشد، اما توانمند نباشد.

نخبگان به روند پیشرفت و اعتلای کشور سرعت می بخشند

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، راه اندازی مدرسه خلاقیت و ایده پردازی را راهکار شناسایی دانش آموزان مستعد نخبگی دانست و متذکر شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همکاری خوبی در این زمینه با بنیاد نخبگان دارد.

اصفهانی، حمایت از فرد مستعد نخبگی را صرفا مادی ندانست و یادآور شد: توانمندسازی امری مهم در نخبگی است. استعدادهای برتر با توجه به ویژگی های ذاتی امکان رسیدن به مرحله نخبگی را دارند، اما باید زمینه های لازم برای بروز استعدادها فراهم شود.

وی با بیان اینکه نخبگان باعث سرعت بخشیدن به روند پیشرفت و اعتلای کشور می  شوند، اظهار کرد: نخبگان دست نیافتنی نیستند، اما جمعیت کمی از جامعه را تشکیل می دهند لذا وظیفه ماست آنها را پیدا و نخبگی شان را احراز کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، خروجی رویدادهای علمی از جمله کنکور، جشنواره های خوارزمی، فارابی، رازی و شیخ بهایی و مسابقات ربوکاپ را تحت پوشش این سازمان دانست و گفت: ما دنبال با استعدادترین ها هستیم.

اصفهانی، با بیان اینکه توقع جامعه از یک نخبه بالاست، تاکید کرد: نخبگان فداکارترین، دلسوزترین و پیشقدم ترین افراد برای ایفای خدمت در جامعه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با آغاز دور جدید سفر عمره پس از توقف چند ساله، با مساعدت نمایندگی ولی‌فقیه، دو کاروان از اعضای بنیاد نخبگان دانشجویان و اعضای هیئت علمی، امروز اعزام خواهند شد که امیدوارم این سفر آغاز جریان ارزشمند اعزام دانشجویان به عمره باشد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشرف دانشجویان به سفر عتبات و عالیات اظهار کرد: اعزام‌های اصلی پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیان اینکه این سفر توفیق بزرگی است که نصیب دانشجویان شده است، عنوان کرد: تعداد تقاضا برای سفر به عتبات بسیار بالاست و انتخاب این دانشجویان نشان از توفیق ویژه‌ آنها دارد، دانشجویان باید قدر این لحظات ذی قیمت را بدانند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند