Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با حضور در برنامه سیمای استانی افق روشن که به صورت زنده پخش می شد، بیان کرد: دزفول که نماد مقاومت است تنها ۳۰ درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار داشت که آمار جالبی نبود بنابراین در اسفند ماه برنامه مدونی تدوین شد که تا مرداد ماه این مشکلات رفع شود و امروز ‌خوشحالم که همه روستاهای منطقه با استفاده از آخرین فناوری های ارتباطی تحت پوشش قرار گرفته و به صد درصد اهداف برنامه ریزی شده رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جوان کابینه دوازدهم ‌با بیان اینکه خوزستان به لحاظ میزان مصرف دیتا سومین استان در کشور است، تصریح کرد: خصلت استان خوزستان پهناوری و تنوع اقشار از عرب، لر و فارس در آن است اما بر اساس شاخص ها پوشش روستاهای این استان ۶۷ درصد است در حالیکه میانگین پوشش روستایی در کشور ۵۵ درصد است.

عضو‌ شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ایجاد زیرساخت های ارتباطی در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: تمرکز وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بر توسعه فناوری اطلاعات در لایه و محتوا و‌ به خصوص خدمات است که بازیگران آن کسب و کارهای نوپا هستند که رشد قابل توجهی در سال های اخیر داشتند.

وزیر ارتباطات وظیفه دولت را عدم ‌تصدی گری و اجرا عنوان‌ کرد و‌ گفت: مدل های موفق در دنیا مبتنی بر ایجاد زیست بوم ‌کسب و‌ کارهای نوپاست که بخش زیادی از این زیست بوم در دانشگاه هایی چون شهید چمران اهواز با فراهم آوردن تسهیلاتی در حوزه مالیات، بیمه، تامین منابع مالی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در خوزستان افزود: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می گذرد ۱۱۰ مترمکعب است و وقتی که به خرمشهر می رسد به ۲۰ مترمکعب می رسد چراکه ۹۰ مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر‌ می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر هکتار کشت‌ نیشکر ۱۰ تا ۱۲ هزار لیتر آب مصرف می شود، اظهار کرد: این درحالیست که این نرخ در کشور ما ۳۶ هزار لیتر آب است که نشان از مصرف بالا و ‌بهره‌وری پایین ما دارد.

جوان ترین‌ وزیر کابینه دولت دوازدهم با اشاره به کاهش پنجاه درصدی مصرف آب در مزارع دشت مغان و دشت قزوین با استفاده از اینترنت اشیا، تصریح کرد: فناوری اطلاعات هم ‌میزان مصرف آب را کاهش و‌هم‌ میزان محصول را افزایش می دهد که البته زیرساخت مضرف بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌رود.

عضو‌ شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تفاهم با وزارت نیرو‌ برای هوشمندسازی شبکه توزیع سراسری برق در ‌کشور، خاطرنشان کرد: به‌زودی با وزارت کشاورزی نیز در زمینه هوشمندسازی کشاورزی تفاهمنامه امضا می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا