Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@03:08:48 GMT

کنترل فناوری‌ها با استفاده از ذهن سربازان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۵۵۰۴

کنترل فناوری‌ها با استفاده از ذهن سربازان آمریکایی

پنتاگون قصد دارد سیستمی را توسعه دهد که بتواند با استفاده از یک رابط اتصال مغزی، فعالیت‌ها و امواج مغزی سربازان خود را کنترل کند تا این افراد بتوانند ماشین‌ها را با ذهن خود کنترل کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) که زیر نظر وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند، قصد دارد تیمی را برای توسعه یک رابط اتصال عصبی انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انتخاب این تیم تحقیقاتی توسعه سیستمی است که به سربازان این امکان را می‌دهد که با استفاده از امواج مغزی خود، اطلاعات را ارسال و دریافت کنند.

این به این معنا است که این سربازان روزی خواهند توانست پهپادها و سیستم دفاع سایبری و دیگر فناوری‌ها را با مغزشان کنترل کنند.

شاید مانند یک داستان علمی و تخیلی به نظر برسد ولی این آژانس تحقیقاتی به دنبال اجرایی شدن این رویا با استفاده از یکی از دو روش زیر است.

روش اول این که یک دستگاه غیرتهاجمی را در خارج از بدن سربازان قرار دهد. روش دیگر اینکه از یک سیستم استفاده کند که بدون نیاز به جراحی بتواند بلع وتزریق گردد و یا از طریق بینی وارد بدن شود.

اموندی، مدیر ادراه فناوری زیستی دارپا، گفت: «مفهوم این رابط به این معنا است که مغز ما می‌تواند به ابزاری موثر برای ارتباط با جهان اطراف تبدیل شود».

طرح این پروژه از ماه پیش ارائه شد ولی دارپا هم‌اکنون آماده انتخاب یک تیم تحقیقاتی است که قادر باشند همچین فناوری بزرگی را به زندگی بشریت وارد کنند.

این برنامه روی تولید سیستمی تمرکز کرده است که یک سیستم غیرتهاجمی یا کم تهاجمی باشد که بتواند فعالیت‌های مغز را ضبط و تهییج کند.

اموندی ادامه داد، دارپا این سیستم را که تحت عنوان برنامه N۳ است، به این دلیل می‌سازد که یک سیستم ایمن و قابل حمل تولید کند که قادر به خواندن و نوشتن چند نقطه در مغز به طور همزمان باشد.

تولید این سیستم بی‌نیاز به جراحی در گذشته دشوار بود ولی هم‌اکنون ما امید داریم که به لطف پیشرفت‌های اخیر در مهندسی پزشکی، علوم اعصاب، مهندسی زیست‌شناسی و فناوری نانو این مهم میسر شود.

پنتاگون در این برنامه می‌خواهد به سیستمی دست یابد که انسان‌ها در آن ماشین‌ها را کنترل کنند و بازخوردهای آن را از طریق ذهن خود دریافت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد

مقاومت اسلامی در لبنان، سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت همچنین پیشتر بیانیه صادر کرد که مبارزانش صبح چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌های محل استقرار سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» را هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت