Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:33:47 GMT

چشم به راه پرچم سبز رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۶۰۴۹

چشم به راه پرچم سبز رضوی

سالیان زیادی است که زائر حضرت نشده است اما حالا با شنیدن خبر حضور خدام، کوچه پس کوچه های روستای را به یاری عصایش تند تند پشت سر می گذارد، تا خود را به برچم سبز رنگ رضوی برساند و دیده را به نشانه ای از بارگاه آن حضرت روشن کند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی:  پیر و جان و زن و مرد از گوشه و کنار روستا خود را می رسانند تا بهترین میزبان برای امام رضا(علیه السلام) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از اهالی حال و هوای عجیبی برای میزبانی باشکوه از امام مهربانی ها دارند؛ از خردسال تا بزرگسال چشم به راه می کشند تا خودروی حامل کاروان خدام رضوی از دور پیدا شود.

 

مردم از وقتی که شنیدند قرار است پرچم متبرک امام رضا (علیه السلام) به میان آنها آورده شود از ساعاتی قبل خود را برای میزبانی آماده کرده اند؛ حتی گرمای تابستان هم مانع آمدن آن ها برای استقبال از کاروان حامل پرچم امام رضا(علیه السلام) نشده است، یکی به یمن ورود خدام رضوی اسپند دود می کند و دیگری شربت پخش می کند تا مردم گرما را حس نکنند.

 

انتظارها به پایان می رسد و کاروان خدام رضوی با عبور از جاده های پر پیچ و خم به روستای نوزاد رسیدند؛ در بدو ورود خدام بارگاه منور امام هشتم با مداحی و مرثیه سرایی دل عاشقان را روانه مشهدالرضا کردند.

 

از اشک های شوق اهالی روستا و ایستادن آن ها در هوای گرم تابستان می توان متوجه اشتیاقشان برای بوسیدن پرچم متبرک امام رضا(علیه السلام) شد.

 

شوق دیدن خدام رضوی خواب را از چشمانم ربود

یکی از اهالی روستا بعد از بوسیدن پرچم حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) با بغض در گلو می گوید: چند سالی است که به دلایل متعددی نتوانستم به مشهد مشرف شوم و با حضور خدام رضوی به روستا احساس دارم که به زیارت حرم مطهر امام هشتم(علیه السلام) رفته ام.

 

خانم فاطمی که حدود 60 سال از عمرش می گذرد در ادامه می افزاید: دوست دارم یک روزی تمام فرزندانم خادم حرم امام مهربانی ها شوند.

 

وی شفا و تندرستی بیماران از آرزوهای خود اعلام می کند و ادامه می دهد: عشق و علاقه بسیاری به امام هشتم دارم؛ از وقتی که متوجه شدم پرچم امام رضا(علیه السلام) قرار است به روستا بیاید خواب نداشتم.

 

 

آرزویم خادمی حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) است

همچنین محمد عبداللهی یکی دیگر از اهالی روستا نیز می گوید: حضور خدام رضوی در روستاهای محروم استان سبب نزدیکی دلهای مردم به امام هشتم در ایام دهه کرامت می شود.

 

وی اضافه کرد: خادمی امام رضا(علیه السلام) یکی از افتخارات بزرگی است که آرزو دارم امام رئوف نصیبم کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: ورود پرچم بارگاه منور امام هشتم بر شور و شعف مردم روستا افزوده است و همه می خواهند از برکات امام رئوف استفاده کنند.

 

انتخاب روستای نوزاد برای میزبانی از کاروان خدام رضوی افتخار است

رمضانی از اهالی روستای نوزاد هم گفت: خدام رضوی با ورود به روستا حال و هوای مردم را عوض کردند؛ مردم این روستا توجه بسیاری به ساحت مقدس اهل بیت(علیه السلام) دارند و به هر نحوی کمک می کنند.

 

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه روستای نوزاد برای میزبانی از کاروان حامل پرچم امام رضا(علیه السلام) انتخاب شده است و نشانه ای از بارگاه حضرت به این روستا آمده است.

 

وی افزود: بدون حضور ائمه اطهار(علیه السلام) نفس کشیدن سخت است، کرامت بسیاری تاکنون از امام رئوف دیده و شنیده ام و حتی به غیرمسلمان هم توجه دارند.

 

رمضانی یکی از افتخارات خود را خادم بودن حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) دانست.

 

فراهم کردن شرایط زیارت یکی از ثمرات حضور پرچم امام رضا در روستاها است

در ادامه مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید هم گفت: بزرگترین ثمره حضور پرچم مقدس امام هشتم(علیه السلام) در روستاها و شهرها، فراهم کردن شرایط زیارت برای مردم است.

 

حجت الاسلام سید علی اسدی تصریح کرد: مردم در نقاط محروم عشق و علاقه فراوانی به پرچم مقدس امام هشتم دارند و با دل و قلبی پاک حاجات خود را می طلبند.

 

وی بیان کرد: وجود کاروان خدام رضوی و پرچم مقدس حرم امام رضا(علیه السلام) در روستاها و شهرها رزقی است که مردم با دلدادگی خودشان برای خود فراهم کرده اند.

 

 

بازی های سیاسی در زیر سایه پرچم امام هشتم کنار گذاشته شود

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید اظهار کرد: امام رضا(علیه السلام) بر خدمت کردن برای مردم تاکید کردند لذا مسئولان تمام بازی های سیاسی را در زیر سایه پرچم مقدس امام هشتم کنار بگذارند چرا که در اینجا بحث جناح و شخصیت مطرح نیست بلکه بحث نوکری برای اصل ولایت مطرح است.

 

حجت الاسلام اسدی گفت: هر آنچه از دست ما بربیاید برای مردم انجام می دهیم و خدمت کردن به این مردم را مدنظر خود قرار می دهیم و امیدواریم بتوانیم برای رضای خدا قدمی مثبت برداریم.

 

گسترش نگاه رضوی در میان مردم

وی با بیان اینکه باید نگاه رضوی را در ابعاد مختلف به مردم منتقل کنیم، عنوان کرد: سخنان و مباحث حاشیه ای را کنار بگذاریم و با نگاه وسیع و دل دریایی قدم مثبتی برای مردم برداریم.

 

حجت الاسلام اسدی افزود: چند روز از حضور کاروان در خراسان جنوبی می گذرد که تاکنون استقبال مردم در جای جای استان بالاتر از انتظار و پررنگ و بانشاط بوده است.

 

وی اضافه کرد: انسان وقتی مردم را با قلبی پاک، زیبا و دلدادگی می بیند احساس مسؤولیت برای ما چند برابر می شود تا بتوانیم در عرصه فرهنگی گام مثبتی برداریم.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مساجد کانون های مساجد اعزام حجاج مجلس روز دختر کانون های مساجد استان زنجان امام رضا ع کاروان خدام رضوی زیر سایه خورشید دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی