Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:51:09 GMT

سهم استان کردستان از اقتصاد کشور یک درصد است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۶۵۱۰

سهم استان کردستان از اقتصاد کشور یک درصد است

استاندار کردستان گفت: سهم استان کردستان از اقتصاد کشور یک درصد و سهم مالیات ۵۱ صدم درصد است. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که مسائل و مشکلات زیادی در سطح کشور و استان کردستان وجود دارد اما بایستی کارها و اتفاق‌های خوب را نیز بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به یکی از خواسته‌های به‌حق مردم استان که جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری سنگ‌آهن در سه شهرستان کردستان بود، تحقق بخشیدند و جای قدردانی دارد.

استاندار کردستان با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه تصریح کرد: باید سعی کنیم کم‌تر مسائل و مشکلات را بیان کنیم و از وزیر صنعت، معدن و تجارت بخواهیم که به حل مشکلات کمک کنند.

وی بیان کرد: سهم استان کردستان از اقتصاد کشور یک درصد و سهم مالیات 51 صدم درصد بوده و به‌خاطر مالیات اجحافی در حق تولیدکنندگان و مردم نمی‌شود.

کردستان رتبه نخست تولید مرغ گوشتی غرب و شمال کشور را دارد

مرادنیا در پاسخ به یکی از اظهارات مطرح شده در جلسه، مبنی بر اینکه 60 درصد از واحدهای مرغداری استان کردستان تعطیل هستند، افزود: اینطور نیست چراکه کردستان در بین استان‌های غرب و شمال کشور رتبه نخست تولید مرغ گوشتی را دارد.

وی اظهار کرد: در استان کردستان 85 هزار تن تولید مرغ داریم که 40 هزار تن مصرف استان و 45 هزار تن آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌ها و جاهایی هم که نقاط قوت وجود دارد، بیان شود، گفت: نبایستی همیشه پمپاژ یأس و ناامیدی به جامعه القا کنیم چراکه تأثیر خوبی برای مردم و جامعه ندارد.

درخواست‌های استاندار کردستان از وزیر صنعت، معدن و تجارت

وی با اشاره به مصوبهطرح توسعه و تسهیل در سرمایه‌گذاری مناطق غرب و شرق کشور که دو بند آن شامل این استان می‌شود، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که در این راستا توجه و این طرح نیز شامل کردستان شود.

استاندار کردستان با اشاره به یکی از بندهای این مصوبه گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری همانند ایدرو و ایمیدرو علاوه بر سهم معمولی خودشان می‌توانند 15 درصد بیشتر از سهم در شهرهای مرزی کشور سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم که همانند کارهای خوب امروز، شرکت ایمیدرو در شهرهای بانه، مریوان و سروآباد نیز سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به بخشودگی 50 درصدی نرخ سود تسهیلات در این مناطق و اینکه در بودجه کشور به خود استان برگردد، اضافه کرد: درخواست ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که بتوانیم از این فرصت قانونی، برای سرمایه‌گذاری در کردستان استفاده کنیم.

مرادنیا افزود: درخواست دیگر ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که بتوانیم از تسهیلات پایدار روستایی برای معادن نیز استفاده کنیم و صاحبان معادن از تسهیلات بهره‌مند شوند.

20 میلیارد تومان یارانه به کارخانه‌های مشکل‌دار استان کردستان اختصاص یابد

وی اظهار کرد: بایستی معادن 15 درصد از حقوق عوارض دولتی خود را به استان برگردانند که این اتفاق نیفتاده است و از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم که این مشکل برطرف تا به زیرساخت‌های معادن کمک شود.

استاندار کردستان گفت: انتظار داریم از طریق یکی از بانک‌ها 20 میلیارد تومان یارانه به کارخانه‌های مشکل‌دار استان کردستان اختصاص یابد تا بتوانیم مشکلات آنها را برطرف و وضعیشتان پایدار و دچار مشکل نشوند.

مرادنیا افزود: امیدواریم طرح هوایی ژئوفیزیک در دیواندره نیز اجرایی شود تا بلکه وضعیت معادن در این شهرستان مشخص شود.

انتهای پیام/ ز

R7848/P41362/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد