Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کنگره جهانی شهر هوشمند که ۲۴ و ۲۵ مردادماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، استاد دانشگاه پلی تکنیک میلان، سیستم نوین مدیریت شهری ایتالیا را به عنوان راهکاری برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند سبز ارائه می کند.

ایران آنلاین /هدف از برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند، ارائه مدل های شهر هوشمند در شهرهای مخلتف جهان از جمله بارسلون، پاریس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که این هدف با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور پیشگام در این حوزه نظیر اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی، یونان و ... ، مورد بررسی قرار می گیرد.

از این رو قرار است سیستم مدیریت شهری توسط ماسیمیلیانو مندرینی استاد دانشگاه میلان ایتالیا و معمار، طراح و بنیانگذار مرکز طراحی و پلت فرم ساختمان سبز در کشور ایتالیا، در این کنگره ارائه شود.

ماسیمیلیانو مندرینی در این باره گفت: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی به ویژه در شهرهای بزرگ، جوامع مدرن و سیستم های مدیریت شهری جدید، توجه زیادی به فناوری های هوشمند داشته اند و قصد براین است که در کنگره جهانی شهر هوشمند تهران ۲۰۱۸ الگوهای شهر هوشمند در شهرهای مختلف جهان را ارائه کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی شهرها مزایای بسیاری به دنبال دارد و این موضوع برای کشوری مانند ایران که مشکلات زیادی در زمینه منابع طبیعی و آلودگی هوا دارد مهم است.

استاد دانشگاه پلی تکنیک میلان ادامه داد: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند کمک شایانی به ارائه راه حل هایی از طریق تبادل آخرین اطلاعات در این حوزه کند و براین اساس در این کنگره مشکلات را شناسایی خواهیم کرد و با ارائه دستاوردها و تجربیات ما در پروژه های موفقیت آمیز در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و چین که بر اساس آخرین تکنولوژی و مواد پایدار طراحی شده اند، به ارائه راه حل هایی برای ایران خواهیم پرداخت.

این کنگره با حمایت وزارتخانه های ارتباطات، صنعت، تعاون، ورزش و کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان فناوری اطلاعات، پلیس فتا و دانشگاههای معتبر کشور  برگزار می شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری، میان شهرها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به صورت وبینار برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار می‌شود و در ماه های آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفت‌وگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش‌بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 749269

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات