Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی از مدیران با کارکنان و ارباب رجوع بد رفتاری دارند، متذکر شد: این موضوع را برای بار چندم تذکر می‌دهم که اگر به خاطر حفظ منافع مردم از این ادارات نام بردم مسئول آن دستگاه ناراحت نشود. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج با اشاره به آثار و تبعات ربا و رباخواری در جامعه اسلامی اظهار داشت: اهل تقوا از مفاسد و ظلم‌های اقتصادی دور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده ای در جامعه مبتلا به ربا و رباخواری هستند و این عمل جامعه را دچار خسران و ضرر می‌کند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه بیع با ربا تفاوت دارد، بیان کرد: ربا به شدت مورد نکوهش قرار گرفته و یک بلای اجتماعی و نابودگر است.

وی با بیان اینکه برخی ربا را سود تلقی می‌کنند، بیان کرد: بانکداری کاپیتالیستی منشأ ربا خواری است و این کار یک تفکر بین آنها است.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه ربا فقر را در جامعه توسعه می‌دهد،گفت: رشد اقتصادی از منظر قرآن کریم با تجارت و معامله‌ای که با رضایت طرفین و  طبق دستور شرع انجام شده باشد محقق می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی برای اینکه از حرمت ربا فرار کنند برای آن توجیه می‌تراشند،گفت:  باید با ربا و ربا خواری در جامعه مبارزه شود.

امام جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک فرارسیدن سالروز یادبود  احمدبن موسی(ع) و ولادت حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: دوران خلافت حضرت امام رضا(ع) پر از نیرنگ بنی‌عباس بود و در این زمان اوضاع سخت و حساس بود.

وی افزود: در این دوره زندگی بر شیعیان سخت شده بود و امام رضا (ع)  باید  در این شرایط معارف و علوم تشیع  را بسط و گسترش داده و هم شیعیان را سرپرستی کند که طوری این وظیفه را به خوبی انجام دادند که به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه کسی که در زندگی خود خدا ندارد هیچ چیزی ندارد، بیان کرد: امام رضا(ع)  رهبری امت را به خدا پیوند زد تا آینده آن روشن شود و مسئله رهبری و ولایت تا الان مطرح است و همان کینه‌ها به صورت مدرن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این روزها پیکان حملات سنگین دشمن مستقیم و غیر مستقیم به سمت ولایت فقیه است،گفت: خناسان و منافقان  داخلی با هر فرصتی به رهبری انقلاب طعنه می‌زنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا و اذناب داخلی وقتی دستشان از ایران کوتاه شد هر چه تلاش کردند موفق نشدند، تصریح کرد: بعد از فتنه 88 یک طرح سه مرحله‌ای طراحی کردند که مهار،  تغییر ساختار نظام و تغییر رفتار مردم ایران خلاصه‌ای از این طرح است و در تمام این مراحل آن کسی که هوشمندانه ایستاده و نقشه‌های آنها را خنثی کرده ولی‌فقیه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه سعی می‌کنند که اصل ولایت فقیه و مصداق آن را تخریب کرده و از کار بیندازند، عنوان کرد: گمان می‌کنند می‌توانند چراغی که خدای تعالی بر افروخته با فوت خاموش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه آنها می‌دانند که ایران اسلامی کوفه نیست، متذکر شد: مردم ایران تا پای جان در کنار ولایت هستند.

 حسینی همدانی با بیان اینکه  دستور کار دشمن امروز این است که تا می‌تواند اقتصاد ما را تضعیف کند، افزود: آسیب‌پذیر نشان دادن قدرت ملی از اهداف دشمن است تا نارضایتی را در بین مردم و آحاد جامعه گسترش دهد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا امید بسته که تحریم‌ها اثر کند،گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شرطی‌سازی افکار عمومی نسبت به تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند که در داخل هم مزدوران آنها با دقت و طبق دستور در حال عمل کردن هستندو حرف‌های آنها را شنیده و با دقت طبق دستور عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد دائم می‌گویند که اگر تحریم‌های جدید اعمال شود چه می‌شود،گفت: عده ای در داخل کشور حرف‌های آنها را تکرار می‌کنند و مردم را از  تحریم می‌ترسانند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ است که مردم را از لشکر شام می‌ترسانند، متذکر شد: امروز هم سعی می‌کنند از روش‌ها و ترفندهای مختلفی استفاده کنند تا از بدنه نظام کم کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در زمان فتنه یکی از تئوریسین‌ها گفته بود باید کاری کرد که افراد متدین و جانبازان و خانواده‌های شهدا در حالی که عکس شهیدان را به دست می‌گیرند به خیابان کشیده شده و در مقابل نظام قرار گیرند،گفت: از افرادی که انتظار ندارید یک دفعه حرف‌هایی می‌زنند که گفتمان انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برد.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود که در مسیری که دشمن طراحی کرده حرکت نکنید، افزود: کاپیتالاسیون سبب پیروی انقلاب اسلامی شد و از همان اول قصد آنها استثمار و به سلطه کشیدن مردم بوده و حالا هم اینکار را رسماً انجام داده و اعلام هم می‌کنند و از ناآرامی‌های ایران حمایت می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایران هرگز تسلیم نیرنگ‌های آمریکا نمی‌شود، عنوان کرد: دشمن قصد دارد از طریق اقتصادی ما را زمینگیر و وادار به تسلیم نماید و وظیفه ما معلوم است.

امام جمعه کرج ادامه داد: اولا پرهیز از اسراف باید در دستور همه قرار گیرد و امروز اسراف و نگهداشتن از منابع حرمت مضاعف دارد و همه باید به تولید به هر صورتی کمک کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه سرمایه‌های مردمی باید در راه ایجاد اشتغال و کارآفرینی حتی در مقیاس کوچک مصرف شود،گفت: مردم هم مفید باشند که کالای خود را از بین مصارف داخلی و واحد‌های تولیدی خریداری کرده و دولت و دستگاه‌ها و بانک‌ها و خیرین هم خدمات لازم را برای کارآفرینی فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هئیت دولت، افزود: ایشان در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور نکاتی را فرمودند که باید اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شده و نقشه راه برای اقتصاد کشور تهیه گردد.

وی با بیان اینکه تذکراتی همه به مسئولان دولتی از سوی معظم له داده شد که باید مسئولان در بین مردم و صنعتگران حضور پیدا کنند،گفت: برخی اوقات دیده می‌شود که از مدیران دستگاه‌ها شکایت می‌کنند که فلان مسئول در دسترس نیست و برخی هم اعلام می‌کنند کسی را ملاقات نمی‌کنند و وقت به کسی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران با کارکنان و ارباب رجوع بد رفتاری دارند، متذکر شد: این موضوع را برای بار چندم تذکر می‌دهم که اگر به خاطر حفظ منافع مردم از این ادارات نام بردم مسئول آن دستگاه ناراحت نشود.

امام  جمعه کرج با بیان اینکه ما بدون نام و نشان تذکر می‌دهیم،گفت: استاندار البرز دستور داده که همه مسئولان استانی ملاقات مردمی داشته باشند و لذا اگر مدیران پیگیری نمی‌کنند قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه مسئول بالاتر به این مدیران دستور داده و باید پرسید که چرا گوش نمی‌کنند، تصریح کرد: کوتاهی مدیران در این زمینه قابل بخشش نیست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمارها از زبان مسئولان باید درست و صحیح باشد، متذکر شد: در نظام اسلامی مسئولی که دروغ می‌گوید نباید سرکار باشد و دروغ کلید همه بدی‌ها است و مردم مشکلات را تحمل کرده و فساد و تبعیض و رانت و‌ اشرافی‌گری را تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم که مسئولانی که این ضعف را دارند برخورد کرده و توبیخ کنند،گفت:  شورای شهر  هم باید به وعده‌های داده شده عمل کند و باید مراقب باشد با پیشنهاد و انتخاب برخی افراد به آینده سیاسی خود ضربه نزند.

وی با بیان اینکه شورای شهر نباید فرصت‌ها را از دست بدهد چون در این چند ماه کار اساسی در شهر صورت نگرفت،گفت: بدانید که مردم از هر طیف و گرایش  سیاسی که باشند با فساد و به کارگیری مفسد به خصوص مفسد اقتصادی موافق نیستند و همه باید با فساد مبارزه کنند و این وظیفه اول متوجه مسئولان است و اگر عمل نکردند مردم باید مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه کسی که رعایت عدالت با اموال عمومی را ندارد آبرو ندارد، متذکر شد: باید آبروی او را در جمع اگر کسی حفظ می‌کند برد تا جامعه به خسران نیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه برای طرح‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود لازم است مطالعه صورت بگیرد، عنوان کرد: در غیر این صورت هزینه‌های گزافی به بیت المال تحمیل می‌شود و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست. عبور و مرور معلولان در شهر مختل است؛ در دستگاه‌ها برای انجام این کار باید تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه شنیدیم که قصد دارند منطقه رجایی شهر را تبدیل به پیاده‌رو کنند،گفت: این امور مسایل مختلفی را در بردارد و باید همه جوانب آن دیده شود و به خصوص به معضلات فرهنگی آن توجه شود و بنده به عنوان مسئول فرهنگ عمومی استان به دوستان توصیه می‌کنم که بر روی این مسئله مطالعه جدی‌تری داشته باشند.درست کردن پیاده رو در آن منطقه گرفتاری مضاعف ایجاد می‌کند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو ماه در رابطه با مذاکرات با اروپا وقت تلف شد و کاری صورت نگرفت.

انتهای پیام/ ع

R41451/P1494/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

 وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

 وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

 همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

 وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد