Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین: مراسم رونمایی از مستند «یک علمدار» درحالی صبح امروز در مشهد برگزار شد که خانواده شهید محرابی نسبت به تقدیرهای مجری مراسم از امیرشهلا، عضو شورای شهر واکنش نشان دادند.

به گزارش قدس آنلاین، امروز در مراسم رونمایی از مستند یک علمدار، با موضوع زندگی و شهادت شهید مدافع حرم، حسین محرابی، خانواده این شهید و سایر خانواده‌های شهدای حاضر در برنامه، نسبت به قدردانی ویژه مجری برنامه از امیر شهلا، عضو شورای اسلامی مشهد مقدس اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری مراسم در حالی به معرفی و قدردانی ویژه از امیر شهلا در حضور همرزمان شهید، رزمندگان دفاع مقدس و مدیران فرهنگی استان پرداخت که هیچ حمایتی از سوی فرد یا بخشی از شورای شهر و شهرداری مشهد از این مستند نشده بود.

اعتراض خانواده شهدا به این نمایش سیاسی از آنجا بود که مستقل بودن تهیه مستند «یک علمدار»، سفارشی نبودن آن و تامین کلیه مخارج از سوی کارگردان اثر، توجیه هرنوع قدردانی اینگونه را از بین می‌برد.

خانواده شهدا با اذعان این نکته که از حضور هیچ فردی در مراسم شهید گلایه‌ای نداریم، افزودند: ما از این شاکی هستیم که مجلس شهدا نباید جای معرفی و کارهای سیاسی باشد، تنها نام و راه شهید باید مطرح شود.

پرچم‌ حرم‌های کربلا زینت‌بخش محفل شهید محرابی

در این مراسم که با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شهلا عضو شورای اسلامی شهر مشهد و معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراه بود، با اهدای لوح قرآن نوشت و هدایایی از بی‌بی مرضیه بلدیه و سه فرزند شهید تقدیر شد.

در پایان پرچم حرم حضرت عباس و امام حسین(ع) که مورد ارادت ویژه شهید حسین محرابی بود، در سالن مورد تبرک خانواده‌های شهدا و حاضران درآمد.

ساخت مستند با هزینه شخصی کارگردان

کارگردان این مستند در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه برای ساخت این مستند هیچ سفارش و حمایتی وجود نداشته، گفت: تمام هزینه‌های این مستند را به‌صورت شخصی انجام شده، سفارشی از سوی خانواده شهید یا مسوولان مختلف وجود نداشت.

وی افزود: آشنایی من با خود شهید و خانواده ایشان به‌گونه‌ای بود که پس از شهادت‌شان خودم را وسط ماجرا می‌دیدم و تصمیم گرفتم مستندی برای این شخصیت بزرگ بسازم.

کارگردان و تهیه‌کننده این مستند با اشاره به دانسته‌های خود از شخصیت حسین محرابی، عنوان کرد: حسین آقا از شهادت خود آگاه بود و بیش از هرچیزی در جست‌وجوهایم به این مطلب رسیدم، او با علم به زمان شهادتش راهی میدان شد، گفتنی‌ها راجع‌به حسین محرابی به حدی است که می‌توانم دو مستند دیگر با همین زمان‌بندی برایش بسازم.

پویان با اشاره به مدت زمان صرف شده برای ساخت مستند، ادامه داد: قریب به سه ماه برای این کار زمان صرف کردم، کار زمان‌بندی ۳۰ دقیقه‌ای داشت تا بتوان آن را در جشنواره‌های مرتبط شرکت داد.

وی با اشاره به اینکه نمایش مستند برای اولین بار در پردیس سینمایی گلشن انجام شده، بیان کرد: مستند در اختیار صداوسیما هم قرار گرفته و مسئله‌ای برای پخش تلویزیونی وجود ندارد، مستند در مجموع ۳۷ دقیقه بوده، علاقه‌مند هستم که دو مستند ۳۰دقیقه‌ای دیگر نیز از حسین محرابی تهیه کنم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، نمایش ضعیف برابر ذوب‌آهن و انتقادات شدید از روی سکوها، یک شب جهنمی را  برای حسین پورحمیدی به وجود آورد. طوری که حالا دیگر علنی شده که او در رختکن اشک می‌ریخت و تلاش بازیکنان برای آرام‌کردن او نیز به جایی نمی‌رسید.

پورحمیدی برابر نساجی هم نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا فشارها به اوج خود برسد و صدای تشویق او پیش از بازی ذوب‌آهن در فضای استادیوم به گوش نرسد. البته فضا به اندازه بازی لیگ با ذوب‌آهن ملتهب و پرتنش نبود اما به هر حال گلر تراکتور چاره‌ای یک نمایش فوق‌العاده نداشت.

او در طول ۹۰ دقیقه تمام تلاش خود را کرد تا با کمترین ریسک به توپ ضربه بزند و اشتباه خاصی نداشته باشد اما در صحنه گل ذوب‌آهن شاید انتظار بیشتری از او می‌رفت.  با این حال همه چیز در ضربات پنالتی تغییر کرد و ورق به سود شماره یک تراکتور برگشت.

پورحمیدی که شاید پیش از این خود را به عنوان یک گلر پنالتی‌گیر مطرح نکرده بود، از چهار پنالتی دو تا را گرفت و یکی هم به تیرک حورد. آن هم در شرایطی که بازیکنان ذوب‌آهن ضربات را به گوشه دروازه می‌زدند اما او به شکلی معجزه اسا سیو می‌کرد.

این شاید بهترین نمایش فصل حسین پورحمیدی بود که باعث شد تا حتی هواداران تراکتور هم دوباره در تمجید از او شعار بدهند.

بعد از اینکه صعود تراکتور قطعی شد نیز در حالی که پورحمیدی با چشمان گریان در گوشه زمین نشسته بود، بازیکنان به سراغ او رفتند و این پیروزی را حسین تقدیم کردند.

این یک نمایش ویژه و یک شروع تازه برای دروازه‌بانی است که شاید بیش از آنچه نشان می‌دهد، احساساتی است. دروازه‌بانی که حالا باید از این موقعیت و مقبولیت تازه شکل گرفته بهترین استفاده را برده و آن را حفظ کند.

عکاس: مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!