Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: کودکان و نوجوانان فارسی بیش از ۵۴۷ اثر فرهنگی، هنری و ادبی برای شرکت در شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) تولید کردند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان در کارگروه کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، با تولید ۲۷۸ اثر در بخش «کارت پستی و تمبر پستی»، ۱۲۶ اثر در بخش «کاردستی»، ۱۰۳ اثر در بخش «نامه‌ای به امام»، سه اثر در بخش «داستان نویسی»، ۵۲ اثر در بخش «خاطرات زیارت»، پنج اثر در بخش «پویانمایی»، ۲ اثر در بخش «سرود»، ۲ اثر در بخش «پژوهش» و ۲۸ اثر در بخش «کتاب سازی»، ارادت خود را به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از میان ۵۴۷ اثر شرکت کننده در مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در مجموع ۸۰ اثر در ۹ بخش مسابقه و در سه گروه سنی مختلف هشت تا ۱۸ سال از سوی هیات‌داوران به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

افتخاری ادامه داد: شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در این کانون، با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا (ع) به ویژه رافت و مهربانی ایشان برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: محور‌های موضوعی جشنواره شانزدهم شامل قدمگاه عشق «هجرت امام‌رضا (ع) از مدینه تا خراسان»، سبک زندگی امام رضا (ع) «اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب الرضا (ع)» و «ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت (ع)، هویت دینی، گذشت و ایثار» است.

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از ۱۶ سال پیش به صورت سالانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) از یکم تا یازدهم ذی القعده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی امروز، ۱۲ اردیبهشت ماه، در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اعزام ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سالروز رحلت ایشان، اظهار کرد:  ۱۵۷ برنامه شاخص از جمله گرامیداشت و مراسم در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های فکری و پرورش کودکان و نوجوانان و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی ختم قرآن در سطح استان و همچنین برپایی موکب‌ها در مسیر برپایی مراسم، با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با رویکردهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ها است.

غلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از جنس انبیا بود، جمله‌ای بهتر از این برای توصیف ایشان نمی‌توان گفت.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یکی از پیشنهادات ما برپایی کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تبیین با محوریت ائمه جمعه و جماعات است و همچنین آموزش و پرورش برای معلمین و مربیان جلسه ای از اندیشه امام و تفکر رهبری را در راستای جهاد تبیین برگزار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است