Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:07:09 GMT

2500 هکتار موقوفه در خوی سنددار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۲۸۴۸

2500 هکتار موقوفه در خوی سنددار شد

ارومیه- ایرنا- مدیر اوقاف و امور خیریه خوی گفت: 2 هزار و 500 هکتار موقوفه طی یک سال گذشته در این شهرستان سنددار شده است.

جبرییل ابراهیم پور روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این موقوفات در مناطق مختلف شهرستان خوی قرار داشتند و بخش زیادی از آنها را موقوفه زمین برای اجرای نیات مختلف تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: سنددار کردن موقوفات مهمترین قدم در راستای حاکمیت اوقاف بر آنها و اجرای نیات واقفان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در برخی موارد، موقوفاتی که دارای سند نباشند، توسط برخی افراد مورد سوء استفاده قرار می گیرند که پس از سنددار شدن، دست این متصرفان از موقوفات کوتاه می شود.
مدیر اوقاف و امور خیریه خوی ادامه داد: از ابتدای امسال 420 موقوفه در این شهرستان سند دار شده و این روند تا صدور سند برای همه موقوفات ادامه دارد.
ابراهیم پور از برگزاری کنگره ملی امامزاده سیدبهلول خوی در زمستان امسال خبر داد و گفت: این کنگره قرار است در راستای آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت والای آن شخصیت بزرگوار در دی ماه امسال برگزار شود و علاقه مندان و پژوهشگران می توانند آثار خود را به اوقاف آذربایجان غربی یا خوی ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 600 موقوفه و افزون بر 6 هزار رقبه در خوی وجود دارد.
آذربایجان غربی افزون بر 6 هزار موقوفه و 36 هزار رقبه دارد که حدود 10 درصد موقوفات و 17 درصد رقبات استان در خوی است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف اوقاف خوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند