Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- ایرنا- مسابقات مقدماتی پانزدهمین المپیاد جهانی رباتیک با حضور 150 تیم از 15 استان کشور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

مدیر المپیاد جهانی رباتیک ایران عصر جمعه در حاشیه این مسابقات به خبرنگا ایرنا گفت: هریک از تیم های شرکت کننده با سه عضو، در سه گروه سنی 9 تا 25 سال و در 9 رشته در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی فرازمند افزود: مسابقات مقدماتی دو مرحله دارد که 29 تیرماه نخستین مرحله آن در کرمان برگزار شد.
وی با بیان اینکه مرحله دوم مسابقات مقدماتی شهریورماه در تهران برگزار می شود اظهار داشت: مجموع امتیازات این 2 مرحله، مشخص کننده تیم های راه یافته به المپیاد جهانی رباتیک است که آذر 97 در کشور تایلند برگزار خواهد شد.
مدیر المپیاد جهانی رباتیک ایران با تقدیر از میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان گفت: از ایران 14 تیم در مرحله نهایی پانزدهمین المپیاد جهانی رباتیک در کنار تیم های 66 کشور دیگر در تایلند شرکت می کند.
المپیاد جهانی رباتیک رویدادی علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند.
برای حل چالش‌های رباتیک، تلفیقی از دانش، مهارت، مهندسی، ریاضی و برنامه‌نویسی کامپیوتری به کار گرفته می ‌شود.
قدرت ابزار LEGO MINDSTORMS سبب شد تا کمپانی WRO به فکر برگزاری رویدادی علمی بیافتد، رویدادی که تنها ابزار شرکت در آن EV3 است.
مسابقات WRO اولین بار در سال 2004 و با شرکت 12 کشور آغاز شد.از این تاریخ هر سال المپیاد جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌ شود.
در سال‌های اخیر تعداد کشورهای حاضر در مسابقات به بیش از 67 کشور با مجموع 25 هزار تیم رسیده است. تیم های ایرانی نیز از سال 2006 در این مسابقات حضور چشمگیری داشته‌اند و در این سال‌ها موفق به کسب رتبه‌های پنجم، هشتم، دهم، دوازدهم و سیزدهم شده‌اند.
شانزدهمین و هفدهمین المپیاد جهانی رباتیک به ترتیب در سالهای 2019 و 2020 در مجارستان و کانادا برگزار می گردد.
5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي المپياد جهاني كرمان مسابقات رباتيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، چهاردهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

کافه انجمن هر هفته با موضوعات مهم روز تشکیل می‌شود.

دانشجویان در این جلسه به موضوع «حجاب در جامعه اختیاری است یا اجباری؟» با زیر موضوعات زیر پرداختند:

۱_تفاوت پوشش با حجاب چیست؟

۲_آیا حجاب با تشکیل و استحکام خانواده رابطه‌ای دارد؟

۳_چگونه و از چه راه‌هایی می‌توان حجاب و حیا را در جامعه فرهنگ سازی کرد؟

۴_رابطه شاد بودن با حجاب چیست؟

۵_ضرورت وجود گشت ارشاد در جامعه چیست؟

۶_برای برگرداندن حجاب واقعی و اصیل ایرانی در سطح جامعه چه اقداماتی لازم است؟

۷_دولت‌های مختلف با پوشش زنان جامعه خود چگونه برخورد می‌کنند؟

در پایان جلسه افراد با توجه به موضوعات به نتیجه رسیدند که به شرح زیر می‌باشد.

فاطمه مظهری نائب دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی تحکیم وحدت گفت: امروزه مسئله حجاب در جامعه ما به یکی از مسائل کلیدی و مهم جامعه مبدل شده که در این راستا سیاست‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: مفهوم «حجاب» بسیار زیر بنایی‌تر و تفکری‌تر از این صحبت‌ها است که بخواهیم با صرف برخورد قهری آن را در جامعه جا بیندازیم.

جامعه ما باید به درک آن برسد که حجاب و محدودیت‌های آن لازمه داشتن یک جامعه پیشرو است.

مظهری تصریح کرد: علاوه بر آنکه حجاب و عفاف میراث نیاکان ما است و ایرانیان همواره در طول تاریخ با پوششی کامل در جامعه ظاهر می‌شدند. در جلسه‌ای که ذیل عنوان سلسله جلسات کافه انجمن برگزار کردیم، صحبت شد که دولت و مردم می‌توانند از راه‌هایی مثل: نظارت بر بازار لباس و کاهش قیمت های چادر و روسری، اصلاح در نظام آموزشی، گذاشتن جریمه‌های معقول و فرهنگ سازی زیربنایی به احیای حیای گاها مهجور در جامعه بپردازند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1228409 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران