Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از راه‌اندازی و تجهیز مرکز مهارت‌های بالینی و سالن پراتیک این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: پس از کسب مجوز از سازمان مرکزی آزمون صلاحیت‌های بالینی دانشجویان پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

دکتر غلامرضا شریفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به تجهیز و راه‌اندازی مرکز مهارت‌های بالینی و سالن پراتیک دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار کرد: «امیدواریم بتوانیم پس از کسب مجوز از سازمان مرکزی آزمون صلاحیت‌های بالینی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم در این مرکز برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی درباره برگزاری آزمون صلاحیت‌های بالینی دانشجویان پزشکی بیان کرد: «دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکنون برای حضور در آزمون صلاحیت‌های بالینی باید به دانشگاه‌های دولتی استان و یا واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های دیگر مراجعه و با صرف هزینه‌های بسیار در این آزمون شرکت می‌کردند که امیدواریم پس از کسب مجوز دانشجویان پزشکی آزمون صلاحیت‌های بالینی را در محل تحصیل خود می‌گذرانند.»

شریفی راد تاکید کرد: «دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم باید در آزمون صلاحیت‌های بالینی شرکت تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی نظام پزشکی دریافت کنند.»

وی اظهار کرد: «مرکز مهارت‌های بالینی و سالن پراتیک دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با هدف آموزش مهارت‌های عملی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های عاطفی دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه راه‌اندازی و تجهیز شده است.»

شریفی‌راد آزمون صلاحیت‌های بالینی دانشجویان پزشکی را مهم ارزیابی و تاکید کرد: «اگر دانشجویان رشته پزشکی در آزمون مهارت‌های بالینی شرکت نکنند به عنوان فارغ‌التحصیل شناخته نمی‌شوند و نمی‌توانند برای دریافت نظام پزشکی اقدام کنند.»

وی افزود: «اگر بتوانیم مجوز برگزاری آزمون صلاحیت‌های عمومی را از سازمان مرکزی دریافت کنیم می‌توانیم کل کشور را پوشش دهیم.»

شریفی‌راد گفت: «دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم در فضایی کاملا واقعی، ایمن، بدون اضطراب و با یادگیری بالا دروس عملی خود را در مرکز مهارت‌های بالینی و سالن پراتیک دانشگاه آزاد اسلامی استان قم فرامی‌گیرند.»

وی با معرفی مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی قم و با بیان اینکه سالن پراتیک در فضایی به مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزار ریال ایجاد و تجهیز شده است افزود: «واحد پانسمان، دارو و تزریقات، علائم حیاتی، بهداشت مادر و کودک، چشم و گوش، معاینه سینه، کشیدن مایع نخاعی و معاینه رکتوم، احیا، بزرگسالان، زایمان، اکسیژن درمانی، سونداژ زنان و واحد لوله‌گذاری معده از واحدهای مستقر در سالن پراتیک دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هستند.»

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد