Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@02:19:35 GMT

کالپوش، بهشت ایران که چهار فصل دارد! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۶۵۱۰

کالپوش، بهشت ایران که چهار فصل دارد! +تصاویر

دشت کالپوش در روستای حسین آباد استان سمنان قرار دارد. این منطقه ی سرسبز و جنگلی دارای اراضی بسیار مستعد برای کشاورزی و جنگل کاری است. آفتاب‌‌نیوز : دشت کالپوش در روستای حسین آباد استان سمنان قرار دارد. این منطقه ی سرسبز و جنگلی دارای اراضی بسیار مستعد برای کشاورزی و جنگل کاری است.

دشت کالپوش در مجاورت پارک ملی گلستان قرار دارد و جزو این پارک محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه به لحاظ اقلیمی جزو اقیم نیمه خشک تا نیمه مرطوب محسوب می شود. بخش کالپوش اما هوایی کاملا معتدل دارد.
 


روستای حسین آباد که یکی از گردشگرپذیرترین نقاط استان سمنان و دارای آبشارها، چشمه ها و گونه های درختان جنگلی خاصی است. این روستا هر ساله گردشگران داخلی بیشماری به خود جذب می کند. دشت شقایق و دشت آفتابگردان در این منطقه شهرت جهانی دارد. با فرارسیدن فصل بهار و ماه اردیبهشت این منطقه به رنگ سرخ گل های شقایق در می آید.
 

مسیر دسترسی به این دشت بعد از گذراندن 460 کیلومتر از مسیر تهران به مشهد به شهرستان میامی خواهید رسید. بعد از رسیدن به شهر میامی به سمت شمال تغییر مسیر دهید، به سوی دشت کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق های کالپوش در حدود 160 کیلومتری شمال شهر میامی واقع شده است.

 

اگر در فصل بهار نتوانستید به این منطقه سر بزنید، نگران نباشید. شهریور این منطقه به رنگ زرد در می آید. مردم این منطقه در بهار، کاشت گل آفتابگردان به صورت دیمی و آبی را شروع می کنند. گل ها در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می رسند. چیزی که این دشت را از دیگر مزارع آفتابگردان متمایز کرده است، دشت های ناهموار و تپه های آبشارگونه است که باعث ایجاد تمایز رنگی بی نظیری می شود.

 

برای دیدن این دشت باید به 220 کیلومتری شمال شرقی شاهرود بروید. برای دسترسی به این منطقه نیز باید به شهر زیبای میامی بروید.  از آنجا به سمت شمال تغییر مسیر دهید تا دشت طلایی کالپوش را ببینید.


 

منبع: تیشینه، سیری در ایران

کد خبر: ۵۳۵۳۵۷ تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کالپوش سمنان پارک ملی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان

مردم جهانشهر مقاومت با پای پیاده مسیر صعب العبور ارتفاعات کوهپایه کرمان (منطقه سیمک) را پیمودند و شهید گمنام را تا خانه ابدی‌اش همراهی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، مردم دیار کریمان که همزمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام میزبان شهید گمنام ۱۹ ساله بودند، پس از استقبال بی نظیر در روستاهای منطقه کوهپایه کرمان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت مسیر دو کیلومتری در ارتفاعات را با پای پیاده پیمودند.

شهید گمنام کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است. در ادامه فیلمی از مسیر طولانی حضور مردم در آئین تشییع شهید گمنام را ببینید:

کد خبر 750514

دیگر خبرها

  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • بهشت گمشده سیروان
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان