Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@20:40:16 GMT

تن ندادن 40 اداره به کاهش مصرف برق

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۰۵۱۷

تن ندادن 40 اداره به کاهش مصرف برق

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - دولت براي کاهش مصرف برق و کاستن از خاموشي‌هاي گسترده، ساعات کاري ادارات را يک ساعت به جلو آورد تا از وسايل سرمايشي کمتر استفاده شود اما بخش قابل توجهي از دستگاه‌هاي دولتي کرمانشاه همچنان به مديريت مصرف تن نداده‌اند.

آنچنان که مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه به ايرنا گفت: با تغيير ساعات کار اداري در استان انتظار داشتيم که مصرف برق اين بخش حدود 50 مگاوات کاهش يابد اما اين رقم از 35 مگاوات بيشتر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليمراد مرادي ‌مجد افزود: حدود 40 اداره استان دستورالعمل دولت براي مديريت مصرف برق را رعايت نکرده اند که اسامي آنها را به استانداري اعلام کرده ايم.
در بخشي از استان ها از اول تير و در تعدادي ديگر از جمله کرمانشاه از نيمه تير تا زمان خنک شدن هوا، ساعت کار اداري يک ساعت به جلو کشيده شده است.
در حالي که ميانگين مصرف برق بخش اداري در کشور حدود 12 درصد کل مصرف است اما اين رقم در استان کرمانشاه از مرز 20 درصد هم گذشته است.
مصرف برق استان کرمانشاه در زمان اوج بار(پيک) حدود 700 مگاوات است که 150 مگاوات آن در ادارات استان مصرف مي شود.
** هشدار استاندار
استاندار کرمانشاه 28 تير در نشست ستاد مديريت بحران استان تاکيد کرد: به صورت جدي بر نحوه مصرف برق در ادارات و ارگان ها نظارت مي‌شود و در صورت مشاهده افزايش مصرف برق با دستگاه هاي متخلف برخورد خواهد شد.
هوشنگ بازوند اظهار داشت: بازرسي هاي لازم انجام مي شود و در صورتي که مصرف برق ادارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته باشد با آنها برخورد خواهد شد.
او همچنين بانک ها را تهديد کرد که در صورت صرفه جويي نکردن، برق آنها توسط شرکت توزيع قطع مي شود.
رئيس جمهوري اوايل تير ماه در جلسه هم انديشي مديران اجرايي سراسر کشور گفت: در فصل تابستان مدام به مردم گفته مي شود که در مصرف آب و برق صرفه جويي کنند ولي نبايد از اين نکته غافل شويم که دولت، ادارات و وزارتخانه هاي آن بايستي در خط مقدم صرفه جويي آب و برق باشند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با تاکيد بر کنترل مصرف آب و برق تابستان در تمامي وزارتخانه ها و زيرمجموعه هاي آن ها گفت: اگر مصرف اين بخش ها بالاتر از سال گذشته باشد بايد مسئولان مربوطه آن بخش را عوض کنند.
در راستاي همين دستور بود که عبدالرضا رحماني فضلي، وزير کشور روز 9 تير استانداران سراسر کشور را مکلف به پيگيري صرفه جويي و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه هاي اجرايي، کاهش 20 درصدي در مصرف آب و 10 درصدي در مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال 96 کرد.
در صورت رعايت نکردن صرفه جويي در دستگاه ها، استانداران موظف به قطع آب و برق آنها شده اند.
قرار دادن دماي وسايل سرمايشي بر روي دماي 25 درجه و خاموش کردن آنها در ساعات غيراداري از مهمترين جزئيات دستور دولت به ادارات زيرمجموعه است اما آنچنان که مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه اظهار داشت: برخي ادارات به اين دستورات عمل نمي کنند و با بي‌توجهي به رعايت دماي توصيه شده، حتي سيستم هاي سرمايشي را در ساعات غيراداري روشن مي گذارند.
مرادي مجد از اداراتي هم که ديزل ژنراتور دارند خواست در ساعات اوج مصرف از اين منبع استفاده کنند.
** کلافگي از قطعي مکرر برق
به دنبال تشديد گرماي هوا و افزايش مصرف برق در استان کرمانشاه، خاموشي هاي مستمر در دستور کار شرکت توزيع نيروي برق استان قرار گرفته و اکنون در بيشتر روزها برق مناطق مختلف استان دست کم به مدت 2 ساعت قطع مي شود.
استان کرمانشاه در 10 سال گذشته قطعي‌هاي برنامه‌ريزي برق نداشته و به همين دليل تحمل اين خاموشي‌ها براي شهروندان سخت و طاقت فرسا شده است زيرا همزمان با برق، آب و بسياري از خدمات عمومي سطح شهر هم قطع مي شود و تحمل گرماي هوا شهروندان را کلافه مي کند.
صنايع و کسبه استان هم از تداوم قطعي برق دچار خسارت هاي قابل توجه شده اند.
به گفته مرادي مجد، تنها با کاهش 10 درصدي مصرف در زمان پيک، ديگر شاهد قطعي برق در تابستان نخواهيم بود.
البته اگر تابستان هم اندکي مراعات کند و چند درجه اي از گرماي خود بکاهد، احتمالا قطعي برق استان منتفي مي شود.
در ازاي افزايش هر يک درجه گرماي هوا، مصرف برق در کشور حدود هزار و 500 مگاوات افزايش مي يابد که به گفته مرادي مجد اين رقم در استان کرمانشاه حدود 50 مگاوات برآورد مي شود.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه اظهار داشت: تا حدود سه هفته آينده قطعي برق پايان مي يابد.
استان 2 ميليون نفري کرمانشاه حدود 750 هزار مشترک برق دارد که 625 هزار مورد آن خانگي، 25 هزار مشترک عمومي و 10 هزار مشترک کشاورزي و صنعتي هستند و بقيه مشترکان هم در ساير مصرف و روشنايي معابر تعريف مي شوند.
تمامي شهرها و 2 هزار و 622 روستاي استان (غير از روستاهاي خالي از سکنه يا داراي کمتر از سه خانوار) به شبکه توزيع برق متصل هستند.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟