Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@17:01:39 GMT

بهای نفت در پی افت شاخص دلار بالا رفت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۰۵۴۲

بهای نفت در پی افت شاخص دلار بالا رفت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، کاهش تولید نفت ماه آینده عربستان، نگرانی ناشی از بوجود آمدن مازاد عرضه در بازارها به دلیل تنش های تجاری میان آمریکا و چین را خنثی کرد.
به گفته تحلیلگران، کاهش تقاضای جهانی نفت به دلیل کاهش حجم تجارت میان آمریکا و چین در نتیجه تنش تجاری میان دو کشور ممکن است بازارهای نفت را بشدت تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین گزارش ها در زمینه نگرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از اینکه بانک مرکزی این کشور امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد، موجب افت شاخص دلار و در نتیجه افزایش قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات عصر دیروز شد.
«فیل فلاین» تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز آمریکا گفت: افت شاخص دلار عامل مهمی در بالا رفتن قیمت های نفت در پایان معاملات روز گذشته بود.
اعلام خبر کاهش تولید نفت عربستان در ماه آینده و کاهش پنج واحدی تعداد دکل های حفاری آمریکا در هفته گذشته نیز به افزایش دیروز قیمت های نفت در بازارهای جهانی کمک کرد.
قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور با یک دلار افزایش نسبت به روز پیش از آن به 70 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.
نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات آتی بازار لندن به بهای 73 دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 49 سنت افزایش داشت.
قیمت نفت های پایه آمریکا و اروپا هفته گذشته به ترتیب یک و 3.1 درصد کاهش پیدا کرد.
 عربستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه اوت کاهش می یابد. ریاض که تحت فشار ترامپ تولید نفت خود را افزایش داد، حالا فهمیده است که شاید بازارهای جهانی نیازی به نفت اضافی سعودی ها نداشته باشد. عربستان در ماه گذشته میلادی (ژوئن) بیشترین میزان تولید در سه سال اخیر را تجریه کرد.
ترامپ از عربستان خواسته بود تا برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران، تولید خود را افزایش دهد، اما سعودی ها متوجه شدند که قادر نیستند تولید اضافی خود را بفروشند. به گفته منابع آگاه، برخی مقام های سعودی در محافل خصوصی گفته اند که در افزایش تولید خود تعجیل کرده اند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شاخص دلار قیمت نفت ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد

ثروت خالص ایلان ماسک پس از این که به پایین‌ترین میزان در حدود یک سال گذشته سقوط کرد، بیشترین افزایش را از زمان قبل از خرید توییتر پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد در پنج روز گذشته، ۳۷.۳ میلیارد دلار به ثروت ایلان ماسک که سومین فرد ثروتمند جهان است، افزوده شده که بزرگترین رشد هفتگی ثروت او از مارس سال ۲۰۲۲ است. در آن زمان قرارداد ایلان ماسک برای خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر هنوز نهایی نشده بود. از آن زمان، ثروت ایلان ماسک به همان اندازه که پس از یک صعود خیره کننده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ افزایش یافته بود، مرتب نزول کرده بود.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که تسلا، موافقت کلی مقامات چینی برای استفاده از سیستم کمک راننده خود در بزرگترین بازار خودروی جهان را کسب کرده است، سهام این شرکت خودروسازی در روز دوشنبه، بیشترین افزایش را در بیش از سه سال گذشته تجربه کرد. پیش‌تر، اخبار هفته گذشته مبنی بر اینکه تسلا قصد دارد در سال جاری میلادی، خودروی ارزان‌تری را معرفی کند، نگرانی‌ها نسبت به درآمد ناامیدکننده این شرکت خودروسازی برقی را کاهش داده بود.

ماسک تنها در روز دوشنبه، ۱۸.۵ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کرد که سیزدهمین رشد روزانه بزرگ ثروت یک میلیاردر در شاخص ثروت بلومبرگ بود. ماسک با دارایی خالص ۲۰۱.۵ میلیارد دلار، پس از اینکه هفته گذشته مارک زاکربرگ را پشت سر گذاشت، در آستانه سبقت از جف بزوس و تصاحب جایگاه دومین ثروتمند بزرگ جهان قرار دارد.

عمده ثروت ماسک ۵۲ ساله، از سهامش در شرکت تسلا و همچنین دارایی‌اش در شرکت فناوری‌های اکتشاف فضا و ایکس (توییتر سابق) است.

پیش از رشد اخیر ارزش سهام، تسلا در طول سال، دارنده بدترین عملکرد در شاخص سهام «اس اند پی ۵۰۰» شناخته شده بود. در این بین، ارزیابی «صندوق فیدلیتی بلو چیپ» نشان می‌دهد ارزش شرکت شبکه اجتماعی ایکس از دو سال پیش که توسط ایلان ماسک خریداری شد، حدود ۷۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

یک نقطه روشن برای ثروت ماسک، شرکت اسپیس ایکس بوده است که از اواسط سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از ۴۰ درصد رشد ارزش داشت.

این میلیاردر با فشارهای داخلی مواجه است. تسلا از سهامداران خواسته است تا دوباره به بسته پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ماسک که در اوایل سال جاری توسط دادگاه دلور باطل شده بود، رای دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق داده‌های شاخص ثروت بلومبرگ، اگر این درخواست رد شود، ماسک در معرض خطر از دست دادن دارایی سهام است که تقریبا یک چهارم ارزش خالص ثروت او را تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو