Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباه بحران آب در کشور و فعالیت های دانشگاه آزاد واحد تبریز در این راستا گفت: ایران کشوری است که از سالیان دور با بحران کم آبی مواجه بوده است و گذشتگان طرح هایی داشتند برای مقابله با این بحران، مثل بهره برداری از قنات ها و استفاده بهینه از آب با روش های سنتی که متاسفانه در دوره مدرن همه روش های سنتی کنار رفته و مصرف گرایی در جامعه زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: آنچه که مسلم است متاسفانه در کشور برنامه ریزی و نگاه به آینده در کنترل بحران آب نداشته ایم و فقط مصرف کننده منابع در لحظه حال هستیم. به دلیل مشکل تامین آب در کشور هیچ راهی جز کنترل منابع آب زیرزمینی نداریم و خشکسالی نشان دهنده نبود برنامه صحیح در مدیریت بحران است، خشک شدن تالاب ها، مصرف بی رویه آب، همه نشان دهنده این است که نگاه ما استراتژیک و روبه آینده نبوده است.

جوانپور در ادامه خاطر نشان کرد: بحران آب در طی سال های متمادی ایجاد شده است و اگر بخواهیم این بحران را مدیریت کنیم باید سال ها کارشود و مدیریت صحیح در این امر نیازمند حمایت ویژه مسئولان و نهادهای مربوط و همکاری همه جانبه مردم است که با الگوی صحیح مصرف نقش مهمی را در کنترل این بحران دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در خصوص احیا دریاچه ارومیه مرکز تحقیقاتی را ایجاد کرده است که مطالعات علمی و فنی توسط گروه های مختلف در خصوص احیا این دریاچه در آن انجام می شود و راهکارهای مناسبی را برای کنترل این بحران به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه می دهد.

وی متذکر شد: در حال حاضر با ستاد احیای دریاچه ارومیه همکاری پایداری داریم و در حاشیه برگزاری همایشی در خصوص آموزش در حوزه آبریز دریاچه ارومیه که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد مقدمات قرار داد با ستاد احیا دریاچه ارومیه را فراهم کردیم و به این ترتیب دانشگاه آزاد واحد تبریز نقش حمایتی و تعیین کننده ای را در احیای دریاچه ارومیه ایفا می کند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی یاد آورشد: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در واحد تبریز موظف شدند در خصوص تامین آب و برق و انرژی های مورد نیاز مطالعات منسجم و سازمان یافته ای داشته باشند که با برنامه ریزی صحیح بتوانیم از منابعی استفاده کنیم که همان منابع انرژی های تجدید ناپذیراند، باید وابستگی خود را به سوخت های فسیلی به دلیل مضرات و آلودگی هایی که دارند از بین ببریم و استفاده از پنل های خورشیدی را در دستور کار قرار دهیم.

عزیز جوانپور تاکید کرد: در حال حاضر در واحد تبریز یک زمین 103 هکتاری در کشاورزی داریم که به دنبال آبیاری با روش جدید و صرفه جویی در مصرف آب در زمینه کشت محصولات کشاورزی هستیم همچنین کارگروهی در جهت مدیریت بحران آب و برق در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است که وظیفه اصلی آن مدیریت صحیح این بحران ها است.

وی خاطر نشان کرد: بحران به وجود آمده نیازمند زمینه سازی و مدیریت سازمان های مربوط است که باید زمینه ای فراهم شود تا دانشگاه ها در ارائه راهکار برای مدیریت صحیح بحران حضور فعال داشته باشند. در حال حاضر در واحد تبریز شرکت های دانش بنیان طرح های زیادی برای ارائه مدیریت بحران آب و برق دارند که متاسفانه مورد استقبال وزارت نیرو قرار نگرفته است و قطعا اجرایی ساختن این طرح ها نیازمند حمایت مسئولان اجرایی، ارگان ها و سازمان های مربوط است.

خبرنگار: ندافراهانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عزیز جوانپور بحران آب و برق شرکت های دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بحران آب و برق شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی را برگزار می‌کند.

این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست‌های این شرکت‌ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه‌بندی‌های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان