Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:55:07 GMT

آموزش و پرورش با کمبود 600 هزار معلم مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۲۱۴۹

آموزش و پرورش با کمبود 600 هزار معلم مواجه است

اردبیل- ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش در امر تدریس با کمبود 600هزار معلم مواجه است و این دانشگاه برای تربیت معلمان مورد نیاز تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی باقر طاهری نیا روز شنبه در دوره آموزشی کارشناسان پژوهش دانشگاه های فرهنگیان کشور در اردبیل افزود: این دانشگاه بستر مناسبی برای رفع کمبود معلم است و باید ظرفیت های استخدامی آموزش و پرورش به این حوزه هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: هم اکنون بیش از 116 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که به محض پایان تحصیلات وارد حوزه تعلیم و تربیت می شوند.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تاریخ انقضا ندارد و همواره معلمانی را تربیت می کند که نسلی تاریخ ساز و پویا را به کشور تحویل دهند.
طاهری نیا گفت: انسان ها تعیین کننده نقش جغرافیایی مناطق هستند و اگر انسان هایی عالم موفق و تاریخ ساز برای جامعه تربیت شوند نقش موثرتری در جهان ایفا خواهیم کرد.
وی به گذشته تاریخی کشور و دانشمندان و هنرمندان برجسته اشاره کرد و این افراد را الگوهایی برای ادامه رشد و ترقی در کشور دانست.
وی همچنین با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در رشد و شکوفایی جامعه افزود: تعلیم و تربیت نیازمند وجود بودجه است و هم اکنون پیشرفت های علمی در عرصه هسته ای و نانو در کشور نتیجه اختصاص اعتبار به حوزه علم و دانش می باشد.
وی با تاکید بر اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: با پژوهش های علمی و تخصصی می توانیم مشکلات این حوزه را تشخیص و راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.
معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان در ادامه به مفاخر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این مفاخر در نتیجه تعلیم و تربیت شاهکارهای علمی و هنری خلق کرده اند و هم اکنون استان اردبیل به وجود چنین شخصیت هایی مشهور شده است.
وی ادامه داد : با تعلیم و تربیت مناسب و موفق در هر منطقه ای افراد برجسته علاوه بر رشد و ترقی شهر خود در توسعه و آبادانی کشور نیز سهیم می شوند.
دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای حدود 98 واحد دانشگاهی در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته ی باشد.
3006/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه فرهنگيان اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات یک کشور وابسته به معلمان است

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از یزد، محمدصالح جوکار با بیان اینکه آموزش و پرورش محور اصلی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: این ارگان تضمین‌کننده آینده و پیشرفت هر جامعه‌ای است و انتقال گنجینه‌های گذشته به آینده و رسیدن به نوآوری‌های جدید و تحول‌آفرینی از رسالت‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلم نقش مهمی در انتقال داده‌ها و تربیت نیروی انسانی و آینده‌ساز کشور دارد و جوامعی که رشد و توسعه آن‌ها مبتنی بر دانش و علم در سایه انسان‌های فهیم و نخبه بودند، همواره به عنوان موفق‌ترین جوامع شناخته شده‌اند.

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به امر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به معنای توجه به خود جامعه و تربیت انسان‌های سرافراز جامعه است، عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح فرهنگ، تربیت و جامعه‌پذیری در جامعه باید به نقش معلمان توجه کرد و با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و امام راحل که شأن معلم را چون شأن انبیاء الهی می‌دانند جایگاهی بالاتر از معلم در کشور نداریم.

وی افزود: اگر این رسالت را معلمان کشور به خوبی انجام دهند، جامعه ما یک جامعه موفق خواهد بود، چراکه مدیران آینده امروز در کلاس‌های درس در حال تحصیل هستند و این فرد برای فردای کشور باید تصمیم‌گیری کند.

جوکار با اشاره به اینکه دستاوردهای یک معلم تربیت فرد سازنده است، ادامه داد: حیات یک کشور و جامعه وابسته به اقدامات درست و صحیح یک معلم است و باید نگاه کنیم که در دهه ۶۰ معلمان علاوه بر نقش تعلیم تربیت، انتقال مفاهیم و گفتمان‌سازی در جنگ تحمیلی در کنار دانش‌آموزان خود مبارزه کردند و شهید شدند تا این انقلاب، اسلام و کشور بماند.

وی افزود: امروزه جنگ نظامی و سرد را علیه کشور نداریم اما باتوجه به جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای معلمان باید دانش‌آموزان خود را از همان ابتدا نسبت به حربه‌های دشمن آگاه سازند و دشمنی‌های دشمن علیه ایران را روشنگری کند.

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم‌گیری مجلس نسبت به احقاق حقوق معلمان بیان کرد: پس از یک دهه قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب و اجرایی شد، البته در مقام اجرا متاسفانه آنچه که در قانون پیش‌بینی می‌شد اجرا نشد و برخی از بخش‌ها دیر این قانون را اجرا کردند که باعث نارضایتی خود معلمان نیز شد.

وی عنوان کرد: در بحث‌های معیشتی، حقوق، مسکن فرهنگیان و ارتقای منزلت اجتماعی معلمان باید در این بخش‌ها اقداماتی صورت گیرد تا معلم در کلاس درس دغدغه معیشتی نداشته باشند و بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

جوکار اظهار کرد: امنیت شغلی برای معلمان حق‌التدریس یا نیروی خدمات آموزشی باید فراهم شود و باید تدبیرهای لازم برای جبران کمبود معلمان کشور سریع صورت گیرد تا بتوان چشم‌اندازی که برای نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است، تحقق یابد.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229239 برچسب‌ها دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش آموزش و پروش

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است