Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@14:53:11 GMT

گرانی ۹ گروه کالایی/ مرغ در صدر جدول افزایش قیمت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۳۷۷۰

گرانی ۹ گروه کالایی/ مرغ در صدر جدول افزایش قیمت

به گزارش الف، بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۲ تیر ماه را العام کرد که در زمان مذکور قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل افزاش و ۲ گروه کاهش داشته است.

برنج و حبوب   در هفته منتهی به ۲۲ تیر ماه قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی ۰.۲ درصد کاهش، برنج داخلی درجهیک و دو به ترتیب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۶ و یک درصد افزاش یافت؛ به لعاوه در گروه حبوب قیمت نخود و لوبیا قرمز هر کی معادل ۰.۱ درصد و لپه نخود ۲.۱ درصد ارزان شد در این میان قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۰.۸ درصد افزایش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین میوه و تره بار پرتقال درجه یک و گلابی عرضه نمی‌شود. سایر اقلام میوه و سبزی تاره نیز از نظر کیفی درمقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند و به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.
میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل ۱.۴ درصد، انگور ۶.۸ درصد، طالبی ۱.۲ درصد و خربزه ۱۹.۱ درصد کاهش، ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تـا ۷ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت گوجه فرنگی معادل ۴.۶ درصد، بادنجان ۵.۷ درصد و پیاز ۲.۱ درصد کاهش، ولی بهای سایر اقلام بین ۰.۷ درصد تا ۱۲.۶ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۱ درصد کاهش، ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله ۱.۷ درصد و گوشت مرغ ۱۶.۸ درصد افزایش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته فوق، در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه معادل ۰.۹ درصد افزایش داشت، ولی بهای ماست غیرپاستوریزه ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت. قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۲.۸ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۲۰ هزار تا ۱۸۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت چای خارجی معادل ۰.۱ درصد کاهش، ولی بهای قند یک درصد، شکر و روغن نباتی جامد هر یک ۰.۳ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۶ درصد افزایش داشت.
گفتنی است، در هفته منتهی به ۲۲ تیر ماه نرخ لبنیات ۰.۱ درصد، تخم مرغ ۲.۸ درصد، برنج ۳.۲ درصد، میوه‌های تازه ۱.۴ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۶ درصد، گوشت قرمز ۰.۳ درصد، گوشت مرغ ۱۶.۸ درصد، قند و شکر ۰.۲ درصد و روغن نباتی ۰.۵ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ حبوب و چای ۰.۱ درصد کاهش یافت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد