Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این ستون مشکلات، ریز و درشت مردم منعکس می گردد. بدیهی است در بسیاری موارد امکان قضاوت برای الف ممکن نیست. به همین دلیل در صورت انتشار این پیام‌ها در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین ستون منتشر خواهد شد. بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را به ایمیل الف به نشانی info@alef.ir ارسال نمایید .بدیهی است پیامهای دریافتی پس از بررسی در همین ستون منتشر خواهد شد. چند نکته : 1- مطالب حتی المقدور کوتاه و بودن حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. 2- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما بپیوست ارسال گردد. 3- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید. 4- با توجه به حجم زیاد ایمیل های ارسالی به الف لطفا در قسمت موضوع عبارت درد دل مردم را بنویسید تا تفکیک ایمیل ها براحتی صورت گیرد

******************************************

 

مردم بدانند :در برابر خسارت های ناشی حوادث برق تحت پوشش بیمه هستند 

 با توجه به معضل قطع و وصل برق ، آسیب های جدی به وسایل برقی وارد می شود . طبق به استناد ماده 12 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، قانون بودجه کل کشور و همچنین قرارداد فی مابین شرکت تولید و انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت بیمه دی، کلیه مشترکین برق در برابر خسارت های مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی حوادث برق تحت پوشش بیمه نامه می باشند. به منظور بررسی و پرداخت خسارات لازم است اطلاعات حادثه توسط زیاندیده در سایت ثبت گردد ** نکته ، متاسفانه بدلایلی که کاملا روشن است و سود در این است مردم به حقوق خود مطلع نباشند سامانه ثبت خسارت و اطلاعات توسط بیمه دی و شرکت توانیر اطلاع رسانی نمی شود چون پای میلیاردها تومان سود در میان است این قرارداد حق بیمه از مشترکین کسر می شود هر چقدر خسارت کمتری اعلام شود ، در پایان توانیر و بیمه دی سود کلانی نصیبشان می شود لطفا اطلاع رسانی کنید مردم به حقوق خود برسند /bime.tavanir.org.ir

 موسسه ملل به تعهد خود عمل کند 

موسسه ملل که عهده دار پرداخت سپرده گذاران موسسه منحله وحدت شده سپرد ه ها را پرداخت نمی کنه لطفا پیگیری کنید.قرار بود از دوم تیرماه پرداخت سپرده های 100 تا 200 میلیونی آغاز بشه که هنوز این کار صورت نگرفته و هر روز بهانه های جدید می آوردند.خواهش می کنیم حق ما را پیگیری فرمایید هر روز که می گذرد با این نرخ تورم،پول ما بیشتر آب می رود.

 

 بد عهدی در تحویل گوشی ایرانی 

 

 سلام علیکم بنده و چند هزار نفر از مردم از بهمن‌ماه سال گذشته اقدام به پیش خرید گوشی هوشمندی به اسم شاهین از شرکت ایرانی جی ال ایکس کردیم و نزدیک به 1 میلیون تومان هم به حساب این شرکت واریز کردیم. در آن زمان اعلام کردند که تاریخ تحویل گوشی در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه است، اما در روزهای پایانی اردیبهشت، شرکت اطلاعیه‌ای منتشر کرد. تحویل گوشی ها با تاخیر اواخر اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و بعد از مدتی گفتند اواخر خرداد و دوباره بعد از مدتی گفتند اواسط تیر ماه و حالا هم در سایت جی ال ایکس می گویند اواخر مرداد ماه تحویل خواهد شد. به شرکت جی ال ایکس هکم که تماس تلفنی می گیریم تا پول خود یا کالای خود را طلب کنیم پاسخ گو نیستند. / هادی

 

 قانون کسر خدمت و معافیت سربازی فرزندان ایثاگران

با سلام لطفا پیگیری قانون کسر خدمت و معافیت سربازی فرزندان ایثاگران باشید . عده زیادی از جوانان ایرانی که فرزند ایثارگران دفاع مقدس هستند ، چشم انتظار اجرای این قانون هستند وتعلل 2 ساله در اجرای آن موجب شده است که برخی از این جوانان حتی به اواخر خدمت برسند و عملا حقی که قانون به انها داده پایمال شده است و باقی نیز بلاتکلیف و سرگردان هستند و نمی توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند ./سامان 

 

 سلام امروز متوجه شدم هزینه ای در صورتحساب موبایلم بنام سرویس مبتنی بر محتو ا چک کردم دیدم بله در خرداد ماه 12500 تومان بابت 500 پیام با سر شماره207552 بحسابم منظور شده و این هزینه بدون اطلاع من و نمیدونم چند ماهه بحساب من گذاشته میشه  این مبلغ وقتی تجمیع بشه یک مبلغ کلان بحساب کسی یا کسانی رفته  خواهشمند است ضمن انعکاس با توجه به پیگیری های جنابعالی و سایت خوب و مردمی الف اقدام مقتضی جهت جلوگیری از سواستفاده در این شرایط بحرانی کشور را انجام دهید .متشکرم/ رضا یوسفی 

 شرکت گاز توضیح دهد 

سلام شرکت گاز با مصوبه دیوان عدالت دریافت ابونمان گاز را از قبض مشترکین حذف کرده ولی گزینه جدیدی جایگزین ان نموده است به نام هزینه خدمات مستمر که مبلغ ان بیشتر نیز میباشد لطفا پیگیری نمایید. سپاس/ عباس

 

  

در روزهای سخت با هم مهربانتر باشیم

 

آنچه این روزها بیشتر از هر چیز دیگر مایه تأسف و شرمندگیست، رفتار بعضی افراد و سازمانها در مواجهه با بحث تحریم میباشد. البته از افرادی که هنوز سال آغاز نشده خودسر دست به افزایش تعرفه میزنند و با استناد به اخبار نادرست بذر شایعه تورم 50 درصدری را می پاشند تا افزایش سی درصدی خود را توجیه کنند؛ چندان هم دور از انتظار نیست تا 6 ماه جلوتر از شخص ترامپ و به بهانه تحریم دست به احتکار و گرانفروشی بزنند غافل از اینکه در چرخه اقتصاد و جامعه، در نهایت چشم این افراد نیز بی نصیب از دود آتش خود افروخته نخواهد بود. اما گله اینجانب بیشتر متوجه شرکتهای خودروسازیست که علیرغم حمایتهای بی دریغ مسئولین در تمامی دولتها همچنان مترصد بهانه ای برای افزایش قیمتها هستند و با بستن سایتهای فروش خود عملا دندان برای خالی کردن جیب مشتریان تیز کرده اند و همانند همیشه این سر مصرف کننده است که بی کلاه خواهد ماند. این مملکت با این منابع غنی و نیروی جوان هرگز تسلیم هیچ تحریمی نخواهد شد اگر و تنها اگر دست از خویش تحریمی برداریم و منفعت جامعه و آینده را فدای سود فردی و آنی خود نکنیم./ شاهین

 آسفالت آزاد راه قم –کاشان

 

 باسلام و احترام.آزاد راه قم –کاشان حدود 6سال است که در حال اصلاح آسفالت و آسفالت مجدد است.اما هنوزبه اتمام نرسیده است .وضعیت آسفالت موجود خیلی خیلی بحرانی است.هرسال عوارض این آزاد راه اضافه شده است واجازه ترددبه ماشین های سنگین هم داده می شود.اما متاسفانه مسئولین اقدام به تکمیل آسفالت این اتوبان نمی کنند.ووضعیت به گونه ای است که آسفات های مجدد هم به علت گذشت زمان و عدم نظارت کافی در حال تخریب می باشد.خواهشمنداست مسئولین و ارگان های نظارتی دخالت کرده ومشکل هر چه زودتر حل شود./کاشانی 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: قراردادهای موقت کارگران ۵ ساله می‌شود؟

قانون بیمه کارگران ساختمانی در خصوص تغییرات ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مبنی بر تغییر وضعیت منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی به مجلس ارائه شد و مجلس فروردین ماه امسال با تصویب کلیات و جزییات طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، سازوکاری برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی تعیین کرد.

کارگر ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود و طبق آمارها بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی و بخش ساختمان است.

برابر آمارها ۵۰ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی و ۵۰ درصد مابقی حوادث، مربوط به بیمه‌شدگان دیگر مشاغل است که این مساله اهمیت بیمه کارگران ساختمانی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

روز گذشته در گردهمایی جشنواره امتنان که با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران منتخب برگزار شد، حل مسأله بیمه کارگران ساختمانی و تامین مسکن کارگران مورد تاکید قرار گرفت.

علیرضا محجوب - دبیرکل خانه کارگر از رئیس جمهور خواست تا موضوع بیمه کارگران ساختمانی را رسیدگی کند و گفت: بیمه کارگران ساختمانی مدام به محاق می‌رود و کم اهمیت‌تر نزد مسئولین می‌شود. از شما خواهش می‌کنیم که به این موضوع رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی به بن بست رسیده است، توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این قشر از کارگران را توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور دانست.

بر اساس استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، مقرر شد که ۲۵ درصد از عوارض شهرداری به سازمان تامین اجتماعی به منظور بیمه کارگران ساختمانی اختصاص پیدا کند تا کارگر ساختمانی مورد حمایت قرار گیرد. همچنین از محل مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری حق بیمه کارگران ساختمانی به جهت اینکه ساخت و ساز به واسطه آنها صورت می گیرد، پرداخت شود. با تعیین این ساز و کار دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد چون هم منافع تامین اجتماعی از محل بیمه کارگران ساختمانی تامین شده و هم منابع بیمه کارگران مشخص شده است.

با ابلاغ قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی توسط رئیس جمهور، سازمان تامین اجتماعی موظف است به تعهد قطعی خود در خصوص بیمه کارگران ساختمانی عمل کند و به آرزوی دیرینه کارگران ساختمانی که سال‌ها در انتظار بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی لحظه شماری می کردند، جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229104 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید