Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@05:29:11 GMT

وسایل "نیل آرمسترانگ" به حراج گذاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۹۲۰۷

وسایل 'نیل آرمسترانگ' به حراج گذاشته می‌شود

وسایل و عکس‌های شخصی "نیل آرمسترانگ"، اولین فضانوردی که روی ماه قدم نهاد، اوایل ماه آینده میلادی به فروش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، "نیل آرمسترانگ"(Neil Armstrong) اولین انسانی که روی کره ماه قدم گذاشت، در سفر تاریخی خود به فضا، چندین کار مهم انجام داد.

از جمله این کارها می‌توان به قرار دادن پرچم آمریکا و پرچم سازمان ملل متحد در سطح ماه، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با یک دوربین، لحظه پیاده روی خود در سطح ماه را به ثبت رساند.

حال سری عکس‌های شخصی این فضانورد بزرگ در اول و دوم نوامبر در مزائده‌ای در ایالت "اوهایو" به حراج گذاشته خواهد شد.

این مزائده می‌تواند به صورت آنلاین نیز صورت گیرد.

در این مجموعه، موارد دیگری نیز به فروش خواهد رسید، به عنوان مثال، وسایل شخصی این فضانورد نیز در این حراجی وجود خواهد داشت.

"مارک آرمسترانگ" پسر وی اظهار کرد، پدر من، خود این کلکسیون را جمع‌آوری کرد. بنابراین این کلکسیون بسیار ارزشمند است.

"نیل آرمسترانگ" درسال ۱۹۳۰ میلادی چشم به جهان گشود. وی نخستین انسانی بود که طی مأموریت "آپولو ۱۱ "در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹میلادی، بر کره ماه گام نهاد.

وی فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی آمریکا بود و در جنگ کره خدمت کرد.

"نیل آرمسترانگ" نخستین انسانی بود که کره زمین را از فضا مشاهده کرد.

دومین و آخرین پرواز فضایی وی، پرواز آپولو ۱۱ و فرماندهی این مأموریت بود که سرانجام با باز آلدرین در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ برای اولین بار بر روی کره ماه فرود آمد. آرمسترانگ و آلدرین بر روی کره ماه گام نهادند و ۲ ساعت و نیم روی ماه کاوش کردند؛ در حالی که" مایکل کالینز" در سفینهٔ فرماندهی منتظر آن‌ها بود.

به آرمسترانگ، آلدرین و کالینز "مدال آزادی" ریاست جمهوری از ریچارد نیکسون(رئیس‌جمهور وقت آمریکا)، مدال فضایی کنگره از رئیس‌جمهور "جیمی کارتر" در سال ۱۹۷۸ و مدال طلای کنگره در سال ۲۰۰۹ میلادی اهدا شد.

نیل آرمسترانگ در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۲ میلادی در سن ۸۲ سالگی بر اثر عوارض ناشی از جراحی در بیمارستانی واقع در اوهایو درگذشت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نیل آرمسترانگ فضانورد فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند