Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:07:49 GMT

مصر قانون نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۳۱۰۵

مصر قانون نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران - ایرنا - مصر در بیانیه ای رسمی عصر شنبه تصویب هفته گذشته قانون نژاد پرستانه «کشور-ملت یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ای که وزارت امورخارجه مصر در پایگاه رسمی اش منتشر کرد، آمده است: قاهره این قانون را که موجب تشدید مفهوم اشغالگری، تبعیض نژادپرستانه است و فرصت های سازش و رسیدن به راه حل عادلانه مساله فلسطین را از بین می برد، نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این بیانیه آمده است: « این قانون، پرونده حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان را که قوانین و کنوانسیون های بین المللی بر آن تاکید دارند، نابود می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: بندهایی از این قانون که قدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل معرفی می کند، عواقب خطرناکی برای آینده راه حل جامع و عادلانه موضوع مردم فلسطین درپی دارد.
مصر در پایان تاکید کرد که موضع استوار قاهره حمایت از حق قانونی مردم فلسطین و در مقدمه آن تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف است.
پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پنجشنبه گذشته (28ت تیرماه) لایحه تبعیض‌آمیز 'کشور - ملت یهود' را به طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد.
براساس این قانون تبعیض‌ آمیز سرزمین فلسطین وطن تاریخی ملت یهود تلقی و در آن تاکید شده است که فقط یهودیان حق تصمیم گیری درباره این سرزمین را دارند.
به موجب این قانون، بیت المقدس را به عنوان پایتخت این رژیم صهیونیستی به شمار می آید و زبان عبری به عنوان زبان رسمی اعلام می شود و نقش زبان عربی را کمرنگ تر از پیش خواهد کرد.
«آوی دیختر» از اعضای پیشین حزب «کادیما» که بعدها به عضویت حزب «لیکود» در آمد، چهار سال پیش لایحه کشور یهود را ارائه کرده بود.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مصر رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد