Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:40:53 GMT

درد سیاتیک را با روش‌های طبیعی برطرف کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۳۸۹۵

درد سیاتیک را با روش‌های طبیعی برطرف کنید

اگر می خواهید درد سیاتیک خود را با روش های طبیعی درمان کنید توصیه می کنیم از برخی راه و روشهای موثر در این زمینه کمک بگیرید پیشنهادات درمانی جالبی برایتان داریم.

سرویس سبک زندگی فردا: سیاتیک درد و ناراحتی زیادی ایجاد می‌کند. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که عصب سیاتیک به علت التهاب یا آسیب فشرده می‌شود. درد قسمت پشت، باسن و قسمت بیرونی پا از کشاله به پایین تا کف پا را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عصب سیاتیک یکی از بزرگ‌ترین اعصاب در بدن انسان است. به نقل از روزنامه خراسان بخوانید.

علایم درد سیاتیک:

*درد پا که هنگام نشستن بدتر می‌شود.

*تنگ شدن کانال ستون فقرات.

*احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین پا

*ضعف، بی حسی یا سختی درحرکت دادن پا

*درد مداوم در یک طرف

*درد شدید که ایستادن را دشوار می‌کند.

درمان سیاتیک مهم است، زیرا این مشکل می‌تواند بدتر شود. اما قبل از مراجعه به پزشک می‌توانید این درمان‌های خانگی را انجام دهید.

*درمان با توپ تنیس:

این روش همراه با ماساژ، طب فشار و بازتاب شناسی بهتر جواب می‌دهد. با فشار دادن توپ تنیس در قسمت عضلات کشاله ران و پا‌ها درد کاهش پیدا می‌کند. به نقل از نیوزویک همچنین این ورزش به افزایش گردش خون در پا‌ها کمک می‌کند.

*کمپرس گرم و سرد:

این روش یکی از رایج‌ترین و موثرترین روش‌های درمان سیاتیک است. ابتدا هر روز به مدت یک هفته قسمت موثر را ۲۰-۱۵ دقیقه کمپرس سرد کنید. سپس درهمان ناحیه و به همان مدت کمپرس گرم انجام دهید. این کار، تورم در اطراف بافت‌ها و به تدریج درد را کم می‌کند.

*چای زنجبیل:

دو یا سه برش نازک زنجبیل همراه با یک قاشق مربا خوری پودر زنجبیل و یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی و کمی آب لیمو به یک لیوان آب جوشیده اضافه کنیدو بگذارید کمی بماند و سپس میل کنید. این چای را سه بار در روز مصرف کنید.

*زردچوبه:

زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد. این ادویه تورم و درد را کاهش می‌دهد. یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و بگذارید به مدت یک یا دو دقیقه بجوشد. مقداری عسل نیز اضافه کنید و بنوشید.

*پوست درخت بید سفید:

پوست این درخت تسکین دهنده درد است. از دمنوش پوست این درخت استفاده کنید.

*روغن خردل:

سه قاشق غذا خوری روغن خردل و سه حبه سیر خرد شده را باکمی تخم زنیان حرارت دهید. اجازه دهید روغن خنک شود و بعد از آن روی قسمت‌های موثر ماساژ دهید.

*شنبلیله:

یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را یک شب کامل در آب خیس کنید و روز بعد ناشتا میل کنید.

*ترب کوهی:

ترب را به شکل ضماد در بیاورید و در قسمتی که درد می‌کند بمالید و روی آن را بپوشانید. بعد از یک ساعت ضماد را بردارید.

*حمام نمک اپسوم

این نمک بدن را سم زدایی و سیستم عصبی را آرام می‌کند. به یک وان آب دو پیمانه نمک اضافه کنید. گرمای آب به گردش خون کمک می‌کند و اسپاسم عضله را کم می‌کند.

*انگور

انگور میوه‌ای است باخاصیت ضد التهابی که داروی خانگی قوی برای رفع سیاتیک به حساب می‌آید. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YPw

منبع: فردا

کلیدواژه: درد سیاتیک سیاتیک درمان سیاتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود

مسعود زوار زاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در ۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد قم  تصریح کرد: محور قم به جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر یکی از جاده‌های پرتردد استان قم است که طی سال‌های اخیر بهسازی آن آغاز شده‌است.

زوار زاده  با اشاره به طرح بهسازی و اصلاح محور در منطقه " شترمرغی" جعفرآباد، عنوان کرد: بهسازی این بخش به‌صورت امانی از هفته گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد قم تصریح کرد: اختلال پیش‌آمده در تردد خودرو‌های سواری در این محور به‌خاطر عملیات عمرانی است که تلاش می‌شود تا دهه کرامت این محور به‌صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

زوار زاده  ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار