Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه بررسی و رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس صبح امروز (شنبه) با حضور رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار سلماس، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار در این جلسه بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم از جمله تامین آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی سلماس تاکید کرد و افزود: برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس باید زیرساخت های اولیه در این منطقه آماده شود؛ فلذا انتظار می رود دستگاه های ذیربط بر اساس مصوبات جلسه قبل و تصمیمات اخذ شده، نسبت به آماده سازی زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی سلماس اقدام کنند.

حسینی در رابطه با انتخاب سرمایه گذار برای منطقه ویژه اقتصادی سلماس نیز گفت: تا یک ماه آینده از طریق فراخوان، سرمایه گذار پروژه انتخاب خواهد شد.

وی همچنین به ایجاد شهرک سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ترکیه در مرز کوزه رش سلماس اشاره کرد و گفت: بدنبال ایجاد یکی از زون های منطقه ویژه اقتصادی سلماس در مرز کوزه رش و ایجاد یک شهرک سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ترکیه در این منطقه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی می تواند به هاب کالایی منطقه تبدیل شود، افزود: یکی از بهترین مناطقی که می تواند در تحقق این هدف به استان کمک کند، منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.

معاون استاندار ادامه داد: شهرستان سلماس با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی به راه آهن و همچنین برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، می تواند به تحقق سیاست تبدیل استان به هاب توزیع کالا در منطقه بسیار کمک کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار و توسعه و رونق اقتصادی جزو مهمترین اولویت های استان است، افزود: باید با همدلی، همفکری و همکاری تمامی مدیران و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی، موانع توسعه را رفع و زمینه بهره گیری بهینه از ظرفیت های استان بویژه مزیت مرزی را بیش از پیش فراهم کنیم.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ارائه کرد و گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سال ۸۹ به تصویب رسیده اما متاسفانه هنوز از ظرفیت این منطقه که می تواند مسیر توسعه صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را هموار کند استفاده نشده است.

اصغری افزود: با تصمیمات و مصوبات جلسه گذشته که با حضور معاون محترم امور اقتصادی استاندار برگزار شد، در طی دو ماه اخیر اقدامات خوبی در جهت تامین زیرساخت ها و تامین آب، برق و گاز منطقه آغاز شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: تاکنون ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی سلماس تخصیص داده شده است.

حضرتی افزود: در سال جاری نیز اعتباراتی جهت کمک به منطقه ویژه اقتصادی سلماس در نظر گرفته شده است.

در این جلسه مدیران و کارشناسان شرکت های آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و شرکت ملی گاز استان نیز در خصوص تامین آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی سلماس اعلام آمادگی نمودند.

گفتنی است، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار پس از این جلسه، ضمن افتتاح دفتر منطقه ویژه اقتصادی سلماس، از زیرساخت های منطقه ویژه و همچنین از پروژه ندامتگاه ۵۰۰ نفری شهرستان سلماس بازدید کرد.

نویسنده: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دستگاه های اجرایی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی فرماندار مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان