Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور اظهارداشت: سیاست خارجی مظهر حاکمیت ملی است جلوگیری از دخالت دولت در انتخابات، موفقیت سیاست داخلی و جلوگیری از مداخله خارجی، موفقیت سیاست خارجی است؛ وظیفه دولت در داخل، زمینه سازی برای بخش خصوصی است..

وی ادامه داد: دیپلمات‌ها سفیر نظام و نماینده تاریخ، فرهنگ و ملت ایران در خارج کشور هستند، سفرا در برابر تک تک شهروندان مسئولند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت‌های ما متعلق به همه ایرانیانی است که عاشق وطن هستند. دیپلماسی پیشتاز حراست از امنیت و منافع ملی است، دولت فعلی آمریکا همزمان در حال ستیز با دنیا و منافع ملی خودش است.

رئیس جمهور بیان داشت: هیچگاه مثل اکنون نمی‌شد گفت که کاخ سفید ضد حقوق بین الملل و ضد جهان اسلام و ملت فلسطین است، آقایی که آمریکا روی کار است، هم تهدید و هم فرصت است.

روحانی تاکید کرد: امروز بیشتر پیداست که مبنای رژیم صهیونیستی تجاوز و اشغال است؛ وقاحت را به جایی رسانده اند که می‌گویند فلسطین کشور اسلامی نیست، حرف ما با همسایگان و جهان عرب در باره ماهیت اسرائیل اثبات شد. ضد حقوق بشرتر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تا بحال می‌گفتند اسرائیل نمونه دمکراسی در منطقه است؛ امروز ثابت شده که کانون آپارتاید است. فرصت برای ارتباط سفرا با افکار عمومی و جوانان جهان در فضای حقیقی و مجازی گسترده است. وظایف دیپلمات‌های توانمند و عزیز سنگین‌تر از هر زمان دیگری است.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: ملت ایران برای آزادی و استقلال، جلوی دیکتاتور دست نشانده ایستاد. مداخله گرتر از آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران وجود ندارد. سرنگونی، تجزیه، تحریم و تضعیف سیاست‌های اصلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است. در دفاع مقدس جز چند کشور، همه جهان را علیه ملت ایران بسیج کردند و نتیجه نگرفتند.

وی اضافه کرد: جنگ، ارتش را مضاعف کرد و جوانان انقلابی سپاه، قدرت نظامی جدید شدند.

روحانی با تجلیل از از نقش سپاه در پاسداری از ایران، افزود: دشمن در توطئه شکست و تجزیه ایران شکست خورد؛ توطئه سوم، تحریم به بهانه فعالیت هسته‌ای بود. هر گاه اروپا به توافق با ما نزدیک شد، کاخ سفید نگذاشت. برجام، شکست توطئه ۱۲ ساله علیه فناوری هسته‌ای ایران بود.

روحانی افزود: کار آمریکا، توطئه علیه ایران و ملت بزرگ ایران است. عمق راهبردی ایران از شرق تا شبه قاره، در غرب تا مدیترانه، در جنوب تا دریای سرخ و در شمال تا قفقاز است. ذات و فرهنگ ایرانی صلح طلبی و کمک به همسایگان در برابر آدمکش‌ها است. داعش را ریشه کن کردیم و مردم منطقه را نجات دادیم؛ به خود افتخار می‌کنیم. به آدمکش‌های داعش سلاح و پول دادید و ادعای حقوق بشر دارید؟

رئیس جمهور تصریح کرد: نفوذ ایران در این منطقه، تاریخی و تمدنی است. تعهد ما به منطقه ناشی از هویت اسلامی و ایرانی است. به قیمت خون جوانانمان تروریست‌ها را شکست دادیم.

روحانی گفت: برجام تصمیم یکپارچه تمام ارکان نظام بود. توطئه آخر آمریکا، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است. بدانید؛ ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها، و جنگ با ایران مادر جنگهاست. تهدید نمی‌پذیریم و توان ما بازدارنده است. امروز اتحاد داخلی ما بیشتر از قبل است. تهدید، ما را منسجمتر می‌کند؛ حتما آمریکا را شکست می‌دهیم.

روحانی بیان داشت: هزینه‌هایی خواهیم داد، اما منافع بیشتری بدست می‌آوریم. هدف اول امریکا، نقض برجام توسط خود ما بود. آژانس را تحریک کردند و باز هم موفق نشدند. گام نا موفق سوم آمریکا، متقاعد کردن اروپا با اصلاح برجام بود. ترامپ زور زیادی زد، اما مجبور شد تنهایی از برجام خارج شود. ایران در برابر نپختگی ترامپ، هوشمندانه عمل کرد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا با همه دنیا علیه برجام تقابل می‌کند. آمریکای منزوی نباید جان بگیرد. سرزمین علم و حکمت، و دنبال رابطه خوب با جهانیم. بهترین روابط را با همسایگان خواهانیم. در شرایط جدید بدنبال اصلاح روابط عربستان، امارات و بحرین با ایران هستیم. نه شرقی و نه غربی منافات با کار با شرق و غرب ندارد.

وی تصریح کرد: روابط ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. کشور‌های منطقه یا از آمریکا می‌ترسند یا اعتماد ندارند. کسی که اندکی سیاست بفهمد، نمی‌گوید جلوی صادرات نفت ایران را می‌گیریم. تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. قادر نیستید ملت ایران را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.

رئیس جمهوری بیان داشت: با ملت ایران اعلام جنگ می‌کنید و دم از حمایت می‌زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید؛ معنای حرف هایتان را بفهمید.

وی ادامه داد: روز طلایی دیپلماتهاست؛ با تمام شرکت‌های کوچک تا بزرگ ارتباط بگیرید. درب‌های ایران بروی فناوری و سرمایه باز است؛ سفرا تحرک جدید آغاز کنند. اشتغال بهار امسال از هر سال بهتر بود. افزایش ۷۵۶ هزار نفری اشتغال در سال گذشته.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: درآمد‌های کشور بیش از گذشته و تخصیص اعتبارات عمرانی ۲۲ برابر است. انبار کالا‌های اساسی ما از همیشه بیشتر است. ابرقدرتی بناحق علیه ما همه کاری می‌کند، با یکپارچگی بر سختی‌ها و آمریکا غلبه می‌کنیم. دو راه داریم؛ تسلیم یا مقاومت.

وی خاطر نشان کرد: امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاورد‌های ملت ایران ندارد. در برابر قلدر دروغگویی، چون ترامپ اگر تسلیم شویم؛ ایران را غارت می‌کنند. شرایط جدید برای روابط با دنیا، صادرات و تولید داخل فرصت است. سر سفرای ملت ایران از هر زمان دیگری برافراشته‌تر است. سفرا به ملت قول بدهند که نمی‌گذارند قلدر‌ها به ایران فشار آورند. باطل به زیر می‌افتد؛ این وعده خداست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ترامپ آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله