Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی می‌گوید در صورت تصویب طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، یک معاونت از آن حذف خواهد شد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: در صحن علنی در این خصوص که آیا تصویب این طرح خلاف قانون برنامه ششم توسعه است و کلیات آن نیاز به دو سوم رأی دارد یا خیر بررسی شد؛ نهایتا مشخص شد براساس آیین‌نامه کلیات نیاز به دو سوم رأی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چه کلیات این طرح تصویب شده است اما جزئیات آن در برخی از بندها نیاز به کسب دوسوم رأی نمایندگان دارد، افزود: کمیسیون مشترک در این راستا از چند بند رفع ایراد کرد؛ به عنوان مثال مطابق بند (د) ماده ۲۹ قانون وزارتخانه‌ها هر وزیر نمی‌تواند بیش از ۵ معاون داشته باشد بنابراین مقرر شد در صورت تبدیل این سازمان به وزارتخانه معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی از ۶ به ۵ معاونت کاهش پیدا کند.

وی همچنین با یادآوری اینکه طبق قانون برنامه ششم دولت نباید توسعه مدیریتی داشته باشد، ادامه داد: از آنجا که سازمان میراث به اندازه کافی گسترده است و در تمام استان‌ها و شهرها اداره‌کل دارد نیاز به گسترش آن نیست و به‌یقین در صورت تبدیل به وزارتخانه این بخش از قانون برنامه ششم رعایت خواهد شد؛ به همین دلیل این مهم نیز در اصلاحیه طرح ذکر شده است.

بائوج لاهوتی خبر داد: طبق این طرح اصلاح‌شده، رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه باید سالی یک بار به مجلس بیایند و در مورد برنامه‌ها و اهدافی که مشخص شده گزارش ارائه دهند.

عضو کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معتقد است اگرچه توسعه گردشگری زنجیره‌ای به هم پیوسته و توسعه زیرساخت‌ها را می‌طلبد اما تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در صورت تصویب در صحن علنی مجلس می‌تواند این سازمان را پویا کرده و تحرکات امیدبخشی در آن ایجاد کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لاهوتی میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله