Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:37:31 GMT

عارف: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۱۰۴۶

عارف: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون امید مجلس بر تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی تاکید کرد و گفت: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، تنگ نظری‌های حزبی، جریانی، قومی و قبیله‌ای دل‌ها را از هم دور کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا عارف نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: چهل سال است که به عنوان خدمتگزار انقلاب و امروز به عنوان وکیل شما فرصت پیدا کردم تا دغدغه‌ها و خواسته شما را بشنوم و در صدد تحقق آنها اقدام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: می‌دانم که به وضعیت موجود نقد جدی دارید. من نیز همانند شما وضعیت موجود را شایسته ایران و ایرانی نمی‌دانم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اصل سوم قانون اساسی را همیشه به خود یادآوری می‌کنم که دولت موظف شده تمام امکانات خود را به کار گیرد تا رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، اقتصادی عادلانه جهت ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، بهداشت و کار و تامین حقوق همه جانبه افراد و ایجاد امنیت غذایی و تساوی حقوق در برابر قانون فراهم شود.
رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متاسفانه هنوز تا تحقق کامل این اصل فاصله داریم، افزود: این فاصله با آرمان‌های انقلاب در کنار دغدغه‌های مردم باعث شده تا امروز پیشنهاد کنم مطالبات زیر را در اولویت قرار دهیم و متعهد شویم که این اولویت‌ها را مجدانه پیروی کنیم.
عارف در ادامه بر تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی تاکید کرد و گفت: این روزها که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بسیج شده و پروژه انزوای اقتصادی ایران را دنبال می‌کند بیش از هر زمان دیگری لازم است خود تحریمی و خودزنی های داخلی را کنار بگذاریم.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، تنگ نظری‌های حزبی، جریانی، قومی و قبیله‌ای دل‌ها را از هم دور کرده است، کدورت ها را کنار گذاشته و آغوش خود را باز کنیم، همه باید دست به دست هم داده و محصورین و دلسوزین انقلاب را دوباره به آغوش جامعه بازگردانیم.

** تحریم ها را با تکیه به مردم، به فال نیک بگیریم
اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مدتی است جهان آشکارتر از هر زمان دیگری شاهد یاغی گری سردمداران آمریکا پیرامون مسائل بین المللی از جمله خروج یک جانبه و بی بهانه از توافق برجام است.
وی افزود: اگر چه از همان اول اهل بصیرت امیدی برای عمل به وعده های برجامی آمریکا حتی با فرض حضور در این توافقنامه نداشتند دل بستن به این توافق آویزان کردن منابع، منافع و مصالح کشور به رشته نازکتر از تار موی برجام یک خطای محاسباتی و اشتباهی استراتژیک بود.
نماینده مردم رودسر یادآور شد: با تکیه به مردم و اعتماد به توانمندی های آنها و ایمان به وعده پروردگار به پیروزی برغم عِده و عُده کمتر، باور به درون و رها کردن امید به بیرون، می توان تهدیدها را به فرصت مبدل ساخت و تحریم ها را به فال نیک گرفت.
عباسی ادامه داد: وقتی که نقدینگی در عرض پنج سال به بیش از سه برابر بالای 1600 میلیارد تومان می رسد و نرخ ارز کمتر از یک ماه به دو برابر نرخ مصوب دولت می رسد و عده قلیلی با ارز 4200 تومانی دسترسی پیدا می کنند و ده ها تن طلای کشور به حراج گذاشته شده و از طریق عده خاصی به تاراج می رود و تزاحم منافع در دولت روشن شده و پدیده حاکم تاجر برملا می شود، بسیاری از مدیران در سطوح عالی، میانی و پایین منافع ملی را در مقابل منافع شخصی به حاشیه می برند و دنبال تجارت و کسب و کارهای شخصی خود هستند.

** ایران با وجود اقوام و ادیان معنا پیدا کرده است
اسفندیار اختیاری کسنویه یزد نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها با بیش از 80 درصد آرا به تصویب رسید، طرحی که یک پیام مشخص دارد و آن این است که ما ایرانیان با تفاوت قوم، نژاد و دین همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.
وی افزود: ایران با وجود همه اقوام، مذاهب و ادیان معنا پیدا می کند و همه آنان برای این مرز پرگهر به دور از هر گونه وابستگی قومی و دینی تلاش کردند و از جان گذشتند مردم بزرگ و مهربان ایران زمین سپاسگزارم و در برابر این بزرگی سر تعظیم فرود می آورم.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آرزو دارم با اندیشه نیک و گفتار نیک و کردار نیک در کنار یکدیگر برای پیشرفت، برابری و سازندگی ایران بزرگ کوشش کنیم.

** تبعیض و بی‌عدالتی جسم و روح مردم را آزار می دهد
احمد مرادی نماینده بندرعباس در نطق میان دستور خود گفت: مباحث اقتصادی در کشور پر رنگ شده است و قیمت ارز با افزایش بی سابقه روبرو شده است و قیمت طلا وسکه نیز روزانه افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه مردم به شدت نگران شرایط اقتصادی هستند، گفت: ما 40 سال درگیرموضوعاتی مانند تحریم‌ها هستیم و مردم دراین زمینه‌ها سختی‌هایی را متحمل شدند اما خم به ابرو نیاوردند و نخواهند آورند ودرمقابل همین مردم فساد و تجمل گرایی، تبعیض و بی‌عدالتی را نیز مشاهده می کنند که این امر جسم و روح مردم را آزار می دهد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: امروز دیگر کشورهای آزاده و مستقل وحشتی از آمریکا ندارند و امام راحل و مقام معظم رهبری ابهت کاذب که در این کشو ر بود را در هم شکستند و امروز به جای ترس و وحشت از آمریکا بایستی از تیم اقتصادی دولت ترسید و باید از وزیران کم کار و تجمل گرایی برخی از مدیران ترسید.
مرادی تصریح کرد: باید از ریخت و پاش‌هایی که در کشور وجود دارد ترسید؛ باید از فقر که با سوء مدیریت بر مردم تحمیل شده است، ترسید؛ ایران کشوری فقیر نیست تا مردم مجبور باشند طعم تلخ فقر را بچشند، ما کشوری قدرتمند و ثروتمندی هستیم.
سیام**9314**1553

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نطق ميان دستور تقويت ملي امنيت غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد

امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در مجلس و مجری سابق برنامه جهان آرا، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: یکی از بچه‌ها پرسید شما نماینده هستید پس چرا تنها آمدید؟ به شوخی گفتم یعنی باید با یک مینی‌بوس آدم می‌آمدم؟ بعد هم برایشان تعریف کردم که همین شب قبل، ایست بازرسی بسیج در خیابان جلویم را گرفت و تا کارت شناسایی‌ام را چک نکردند، نگذاشتند بروم.

دیگر خبرها

  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است