Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوش آیند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت:  آموزش فنی و حرفه‌ای به‌ عنوان متولی آموزش‌های مهارتی در تمامی سطوح نسبت به تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای مهارت افراد اقدام می‌کند.

 وی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 347 هزار و 582 نفر ساعت آموزش در بخش غیردولتی ارائه شده، افزود: به مناسبت هفته ملی مهارت امروز به صورت همزمان 27 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش آیند با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان در امر اشاعه و ترویج آموزش‌های مهارتی نقش فعالی دارند  اظهار کرد: 162 آموزشگاه آزاد با 280 حرفه آموزشی در سال گذشته در استان فعالیت داشته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: این مراکز سالانه به طور متوسط بیش از 1.5 میلیون نفر ساعت آموزش را به سرانجام می‌رسانند.

وی ادامه داد: متقاضیان تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای با مراجعه به اداره آموزشگاه های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ضمن رعایت ضوابط قانونی موجود و دارا بودن شرایط، می‌توانند در 21 رشته مجوز دریافت کنند.

گفتنی است رشته‌های امور اداری، گردشگری، بهداشت و ایمنی، هتلداری، مخابرات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع چوب، مکانیک، الکترونیک، کشاورزی، صنایع غذایی، هنرهای تزئینی، منابع طبیعی و محیط زیست، خدمات آموزشی، حمل و نقل و برق از جمله رشته‌های است که متقاضیان می توانند برای آن اقدام به دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای کنند.

انتهای پیام/ ط آ

 ارائه بیش از 347 هزار نفر ساعت آموزش در بخش غیردولتی در سال جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل خسارت سنگینی را به کشاورزی خراسان جنوبی وارد کرده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر پنج هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

وی افزود: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و بر اساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام نموده که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است، اظهار کرد: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ رأس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

جعفری گفت: البته تاکید می‌گردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

کد خبر 6090006

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد