Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته ۴۳۶ میلیارد تومان در طرح رونق تولید و ۵۱۴ میلیارد تومان به صورت مستقیم و در مجموع مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شد که حائز رتبه پنجم کشور شدیم. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن با اشاره به رشد برخی از شاخص‌های حوزه صنعت در استان اظهارداشت: استان گلستان در جهت حمایت از تولید و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار قرار داده و برهمین اساس در فضای کسب و کار در سال 95 دارای رتبه 23 با شاخص 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

47 بوده که این میزان در سال گذشته با شاخص 5.73 به رتبه 13 کشور ارتقاء یافت.

وی افزود: همچنین در شاخص بهبود فضای کسب و کار صنعتی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بین 31 استان کشور از رتبه 7 در سال 95 به رتبه 4 با امتیاز 72 درسال گذشته دست یافته است.

قوانلو بیان داشت: شاخص میانگین زمان صدور جواز تاسیس از 4.5 روز در سال 95 به 3 روز در سال قبل و شاخص میانگین زمان صدور پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی از 14.5 روز به 9 روز در سال گذشته ارتقاء یافت.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دولت تدبیر و امید گفت: بیش از 25 هزار طرح نیمه تمام ایجادی و توسعه‌ای در کشور که منجر به تحقق سرمایه‌گذاری بیش از 106 هزا میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بیش از 416 هزار نفر، تکمیل شده که در این بین سهم استان گلستان اجرای 486 طرح نیمه تمام ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری 865 میلیارد تومان و اشتغال 5 هزار و 364 نفر بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در استان گلستان تعداد یک‌هزار و 387 مجوز اجرای طرح سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 8 هزار و 840 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 29 هزار و 24 نفر صادر شده است.

وی به بخشی از ظرفیت سازی‌های جدید در صنایع مهم و استراتژیک اشاره کرد و افزود: در زمینه کشتارگاه طیور، تولید رب گوجه‌فرنگی، تصفیه روغن نباتی، روغن‌کشی از دانه‌های روغنی، تولید انواع پنیر، شیر پاستوریزه و استریلیزه، آرد گندم، سموم دفع آفات، سیمان و کلینکر، فولاد و محصولات فولادی، ساخت وسایل خانگی و ید در این سال‌ها ظرفیت‌سازی‌های جدید اتفاق افتاده است.

قوانلو در خصوص اجرای طرح رونق تولید در استان بیان داشت: تحریک تقاضای داخلی، افزایش سرمایه صندوق‌های تحت پوشش وزارت صنعت و ایجاد کارگروه‌های ملی و استانی زمینه اجرای این طرح بود. در همین راستا سال 95 مبلغ 477 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شد که رتبه هفتم را داشتیم. سال گذشته نیز 436 میلیارد تومان در طرح رونق تولید و 514 میلیارد تومان به صورت مستقیم و در مجموع مبلغ 950 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شد که حائز رتبه پنجم کشور شدیم.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی