Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ارسلان حصیری صبح یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش جمعیت در روستا‌ها هستیم، اما این کاهش جمعیت نباید ما را از توجه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای روستا‌ها بازدارد، زیرا عدم توجه به مشکلات روستا‌ها باعث مهاجرت آنان به شهر‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری بردخون همچون سال‌های گذشته با همه توان آماده نشست با مدیران مدارس و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بویژه بازگشایی مدارس است.

حصیری با حمایت از فعالیت‌های اوقات فراغت در منطقه، به برخی مشکلات آب و برق اشاره کرد و گفت: کمبودی در زمینه آب و برق نداریم، اما متاسفانه شیوه مصرف را نمی‌دانیم که باید الگوسازی و فرهنگ سازی کنیم تا الگوی مصرف انرژی در جامعه اصلاح شود.

کسب نتایج درخشان دانش آموزان بردخون

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: بازگشایی مدارس یکی از بزرگ‌ترین اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش است که برای اجرای مناسب نیاز به نهضت و مشارکت عمومی دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی کاری دشوار و حساس است، افزود: برای اینکه کار بازگشایی مدارس با شکوه و عظمت برگزار شود، مشارکت ادارات و نهادها، شورا‌های اسلامی، دهیاران و بویژه مردم ضروری است.

محمودی اضافه کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی نشست هماهنگی مدیران مدارس با دهیاران، شورا‌های اسلامی و برخی ادارات برگزار می‌شود تا ضمن بهره گیری از ایده‌ها و پیشنهادات آنان، در زمینه مشکلات و کمبود‌ها مشورت و تصمیم گیری شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: از مدتی قبل طرح هجرت، زیباسازی و رنگ آمیزی، شستشوی سیستم‌های سردکننده، تعمیرات و تأمین تجهیزات در مدارس آغاز شده، اما بدون همراهی و حمایت مسئولان و اقشار جامعه تحقق اهداف و چشم انداز‌ها دشوار است، زیرا مشارکت دستگاه‌های دیگر موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه در بین مدیران و دست اندرکاران آموزشی و پرورشی می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری همه ادارات، دهیاران و شورا‌های اسلامی، گفت: جوانگرایی و استفاده از نیرو‌های جوان و باانگیزه در نظام تعلیم و تربیت و ایجاد تغییر و تحولات باعث ارتقاء آموزش و پرورش می‌شود چرا که جوانان با نیروی سرشار و امید به آینده زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با اشاره به کسب نتایج درخشان دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری استان و راهیابی به مسابقات کشوری، ادامه داد: در میانگین نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی منطقه پیشرفت خوبی صورت گرفته، اما امیدواریم در زمینه قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری رشد بیشتری نسبت به سال‌های قبل ایجاد شود.

محمودی یادآور شد: فضای آرام و بدون تنشی در زمینه آموزشی و پرورشی حاکم است و با صمیمیت و انسجام دل به پیشرفت‌ها و توسعه همه جانبه آموزش و پرورش منطقه داریم و تلاش می‌کنیم افتخارات منطقه روز به روز افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: تحولات آموزش و پرورش و پیشرفت‌های این حوزه در منطقه بردخون نیازمند اختصاص اعتبارات کافی است، اما اعتبارات این منطقه پاسخگوی انتظارات فراوان و فعالیت‌های خستگی ناپذیر فرهنگیان نیست که امیدواریم توزیع اعتبارات با نگاهی عادلانه و تحول محور صورت گیرد.

آماده سازی و بازگشایی مدارس

نماینده بخشداری بردخون نیز در این نشست گفت: در زمینه آماده سازی و بازگشایی مدارس، شورا‌های اسلامی و دهیاران مانند قبل مشارکت و همکاری می‌کنند که انتظار داریم متولیات تعلیم و تربیت بویژه مدیران مدارس برنامه ریزی کنند تا فضای بانشاطی در مدارس ایجاد شود.

محمود دهقان افزود: منطقه بردخون همواره در زمینه‌های آموزشی و پرورشی پیشتاز و افتخارآفرین بوده که امیدواریم با تلاش و جدیت بیشتر این افتخارات ادامه پیدا کند.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: برنامه‌های اوقات فراغت با تنوع و افزایش رشته‌ها و با قوت در حال انجام است، اما بر اساس مصوبات شورای آموزش و پرورش استان نیازمند حمایت از این فعالیت‌ها و اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان است که امیدواریم این مهم عملی شود.

در ادامه اعضای شورا پیرامون مسائل حوزه آموزش و پرورش بویژه بازگشایی مدارس و غنی سازی اوقات فراغت مطالبی بیان کردند و بر حمایت همه مردم و مسئولان از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی منطقه تأکید کردند.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان