Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 50 درصد سهمیه حقابه واحدهای وابسته به شرکت توسعه نیشکر تخصیص داده نشده و این مساله در تیر امسال که اوج گرمای تابستان است آسیب زیادی به مزارع نیشکر وارد کرده است.
وی با اشاره به چالش خشکسالی و کم آبی در خوزستان گفت: در کشت و صنعت میرزا کوچک خان به دلیل کم آبی، گیاه نیشکر با 20 درصد کاهش رشد روبه رو شده و این مساله تاثیرات منفی زیادی را بر تولید شکر ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شکیبا با اشاره به قطعی مکرر برق در این مجتمع افزود: به دلیل قطعی مکرر برق ، شاهد هدر رفت بالای آب در مزارع هستیم.
شکیبا این شیوه تخصیص آب و قطعی برق را سبب خارج شدن کنترل آبیاری مزارع از دست کشاورزان دانست و گفت: در خرداد امسال با تمهیداتی که به کار گرفته شد میزان آب آبیاری مزارع نیشکر نسبت به پارسال به نصف میزان مصرفی کاهش پیدا کرد تا در مصرف آب صرفه جویی شود.
وی افزود:با توجه به قطعی مکرر آب در تیر امسال، برداشت آب در این ماه 22 میلیون متر مکعب بود که این مساله در اوج گرمای تابستان آسیب زیادی را به مزارع نیشکر این کشت و صنعت وارد کرد.
شکیبا پیش بینی کرد در صورت ادامه این شرایط، بخش زیادی از مزارع نیشکر به سمت نابودی کشیده شود و این امر ضمن ضربه به اقتصاد کشور و کاهش تولید شکر، سبب می شود تا ارز زیادی برای واردات شکر از کشور خارج شود.
مدیرعامل کشت و صنعت میرزاکوچک خان افزود:کشاورزان شاغل در کشت و صنعت های نیشکر به دلیل کمبود آب و کم شدن سطح زیرکشت با کاهش چشمگیر درآمد ماهانه رو به رو شده اند که این مساله به بحران های کارگری در خوزستان دامن می زند.
شکیبا بیان کرد: کاهش سطح زیر کشت، طرح های ریاضتی آب، تولید برق برای کمک به استان، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از زهاب، و اصلاح روش های آبیاری از اقداماتی است که برای مقابله با بحران خشکسالی توسط این شرکت انجام شد ولی با همه این راهکارها، مزارع نیشکر در حال نابودی است.
وی گفت: مجموعه سیاست های اجرا شده در خوزستان نباید به گونه ای تنظیم شود که کشت و صنعت های نیشکر را در تقابل با سایر بخش های کشاورزی قرار دهد.
کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان از واحدهای تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 75کیلومتری جنوب غربی اهواز و در حد فاصل رودخانه کارون و جاده اهواز - خرمشهر قرار دارد و در سال زراعی 97-96 حدود 99هزار تن شکر خام تولید کرد.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هفت مجتمع نیشکری،با سطح زیرکشت 84 هزار هکتار و تولید 625هزار تن شکر ، به تنهایی حدود نیمی از شکر کشور را تولید می کند.
ساخت واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از دهه 70 ، با ظرفیت اسمی سالانه 700هزار تن شکر شروع شد و به تدریج در دهه 80 وارد چرخه تولید شدند.
6065/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت برنج خشکسالی شکر صرفه جویی در مصرف کشاورزی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرمحمد رضایی از طراحان بازی رویداد ملی بازی آرا  گفت: رویداد ملی بازی آرا که با هدف تولید و رشد بازی‌های محتوایی برگزار می‌شود، کمک به صنعت تولید بازی فاخر ایرانی اسلامی است.

رضایی افزود: بازی سازان خوبی داریم که به محتوا خوب پرداختند، اما حمایتی از آنها نشده و فکر می‌کنم مثل سینما که سه نوع سینما داریم ما در بازی هم همینطور هستیم بازی تجاری است و نوع دیگر به آنها پرداخته می‌شود و از آنها حمایت می‌شوند و بازی‌های که قرار است فاخر باشند و نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های ایرانی باشند، احتیاج به حمایت‌های بیشتری دارند تا بتوانند شکل بگیرند و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بازی‌های ایرانی باشیم.

رویداد محتوایی بازی آرا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم اردیبهشت با معرفی بازی های منتخب در تهران برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه