Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازاد امسال در استان لرستان تولیدشده است. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،حسین سلاحورزی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد اظهار داشت: جلسات شورای گفت‌وگو هفت سال به‌طور مستمر در استان لرستان برگزار می‌شود و هیئت دولت موظف شده مصوبات جلسات شورای گفت‌وگوی را ظرف 30 روز در هیئت‌وزیران مطرح کند و برای آن تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه امروز دو دستور کارداریم که اولین آن دو طرح است که از طریق دبیرخانه پیشنهاد خواهد شد و نیازمند حمایت ملی است که یکی از طرح‌ها ارتقا سیستم کشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان عنوان کرد: در استان لرستان مازاد محصولات تولیدی بیش از 800 هزار تن است که تنها امکان صادرات شش درصد معادل 50 هزار تن آن وجود دارد که بر اساس بررسی‌ها اگر بتوان این مقدار را به 30 درصد افزایش دهیم می‌توان با کمک ارزش‌افزوده حاصل از آن بسیاری از مشکلات استان را حل کرد.

وی بیان کرد: در این راستا باید یک طرح و برنامه برای آن تدوین شود تا بتوان به اهداف موردنظر در این زمینه دست‌یافت؛ دستور کار بعدی مربوط به گردشگری است و باید حوزه گردشگری استان نیز موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان