Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@04:02:34 GMT

چگونه سرطان پوست در مراحل اولیه را شناسایی کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۰۶۲۹

چگونه سرطان پوست در مراحل اولیه را شناسایی کنیم

  ملانوم یکی از شایع ترین انواع سرطان پوست است و معمولا زمانی تشخیص داده می شود که خال های سیاه گوشی به شکلی نامنظم بر سطح پوست ظاهر می شوند.
به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، پس از ظاهر شدن چنین نشانه هایی باید بافت برداری از سطح پوست صورت بگیرد تا ابتلای فرد به سرطان تایید شده یا به طور کامل رد شود.

گروهی از محققان دانشگاه ادیت کووان در استرالیا با انجام یک آزمایش خون جدید موفق به شناسایی موارد ابتلا به ملانوم در مراحل اولیه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این روش باعث می شود دیگر نیازی به صرف هزینه های کلان برای نمونه برداری از پوست نباشد.

یک مزیت دیگر این روش آن است که باعث می شود فرد بیمار مجبور نباشد برای نمونه برداری های مختلف بارها به مراکز درمانی مراجعه کند. در روش یادشده فرد تنها یک بار آزمایش خون می دهد و ابتلای وی به ملانوم مشخص می شود.



ملانوم سومین نوع سرطان شایع در استرالیا محسوب می شود و تشخیص آن در مراحل اولیه شکل گیری منجر به نجات سریع بیمار می شود. اما تشخیص به موقع سرطان مستلزم شناسایی سریع مشکلات پوستی فرد است.


نمونه برداری از پوست برای تشخیص بیماری سرطان تا ۲۵ درصد خطا دارد و لذا ابداع روشی تازه در این زمینه ضروری است. دقت روش یادشده در حال حاضر ۷۹ درصد است و امید می رود در آینده دقت آن باز هم افزایش یابد.   منبع: بیتوته 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ملانوم سرطان سرطان پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج فارس و شرکت های وابسته به آن خریداری شد، عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل این هلدینگ خبر از تغییر نام باشگاه استقلال به باشگاه استقلال ایران داد.

در همین رابطه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه هیات دولت و در واکنش به تغییر نام باشگاه استقلال گفت: هر باشگاهی که قصد تغییر نام دارد باید مراحل قانونی خود را طی کند و تا زمانی که مراحل طی نشود تغییر نامی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 6094015

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد