Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: نیروگاه برق‌آبی ۲.۵ مگاواتی خط چشمه خطیر کوه سمنان با ۶ دستگاه توربین آبی در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳ استانها سمنان نظرات

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: نیروگاه برق‌آبی کوچک بر روی خط چشمه روزیه که میزان آب عبوری آن به 11 میلیون مترمکعب می‌رسد ساخته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره به اینکه در ساخت این نیروگاه برق‌آبی 6 دستگاه توربین آبی از نوع پلتان برای تولید برق در ایستگاه‌های فشارشکن انتقال آب چشمه روزبه به سمنان ایجادشده است افزود: این نیروگاه ظرفیت تولید با 2 هزار 500 کیلووات در ساعت برق، معادل 2.5 مگاوات برق را دارد.

** پوشش صددرصدی آب شرب در شهرهای استان سمنان/ 20 روستای سمنان زیر پوشش آبفای شهری

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: علاوه بر شهرها 20 روستای با جمعیت 20 هزار نفر تحت پوشش آب شرب شهری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه که درصد برخورداری آب شرب استان سمنان با 262 هزار انشعاب آحاد انشعابات شهری به 100 درصد می‌رسد افزود: پوشش جمعیت آب شهری با 570 هزار نفر و 20 هزار نفر آب روستایی با سرانه 2.5 نفر به 110 درصد می‌رسد.

طاهری یادآور شد: 85 درصد انشعابات آب شهری، خانگی و 15 درصد انشعابات پلکانی (غیر خانگی) است که در بیشتر با کاربری‌های اداری، سازمان‌ها، فضای سبز، صنایع کوچک، نانوایی‌ها فعالیت دارند.

** بیشترین انشعابات آب در سمنان مربوط به کاربری خانگی است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به اینکه 14 کاربری به برای مصرف آب تعیین‌شده است عنوان کرد: البته مصارف خانگی بیشترین انشعابات آب در استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

طاهری افزود: 85 درصد آحاد مشترکان آب مصرفی مربوط به کاربری خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: اما سایر آحاد مشترکان آب در استان سمنان مصرف بیشتری را نسبت به کاربری خانگی دارند.

** 47 هزار مشترک خانگی استان سمنان پرمصرف

طاهری با اشاره به اینکه در سال 95 بعد از بررسی و پایش، 47 هزار مشترک خانگی استان سمنان بالای 20 مترمکعب آب مصرف می‌کردند افزود: در پروژه اقتصاد مقاومتی هدف‌گذاری سالانه 10 درصد کاهش مصرف آب از این مشترکان با مدیریت، تشویق و فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سال اول اجرای این طرح، 6 هزار و 400 مشترک آب شهری با اجرای سیاست‌های تشویقی منجر به کاهش مصرف آب شد که 160 درصد هدف‌گذاری تحقق پیدا کرد.

** 7 درصد آب استان سمنان در بخش شرب است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: هفت درصد آب استان سمنان در بخش شرب است.

طاهری با بیان اینکه همه آب‌های دریافتی قابل شرب نیست افزود: پارامترهای آب شرب دائمی بودن، داشتن کیفیت مطلوب، فشار مناسب و نداشتن قطعی است.

انتهای پیام/ش

R41366/P1361/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ