Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:26:24 GMT

کنتور برق 482 روستاي کردستان تک خواني شده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۳۰۵۷

کنتور برق 482 روستاي کردستان تک خواني شده است

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق کردستان گفت: تاکنون کنتور برق 482 روستاي اين استان تک خواني شده که 52 درصد جمعيت روستايي کردستان را تشکيل مي دهد.

هيوا لهونيان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تک خواني کردن کنتور برق از روستاهاي بزرگ استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه يک هزار و 689 روستاي بالاي 10 خانوار در کردستان از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: برق يک هزار و 207 روستا نيز باز فروش بوده و هنوز به صورت تک خواني در نيامده است.
در سيستم باز فروش که اغلب در روستاها به اينگونه است، کنتوري مادر براي روستا نصب و مامور شرکت توزيع از طريق همان کنتور ميزان برق مصرفي مشترکان و هزينه پرداختي را اعلام مي کند.
مامور شرکت برق نيز که از اهالي خود روستا است، براساس کنتورهاي فرعي که براي مشترکان نصب شده، هزينه قابل پرداخت را از اهالي دريافت مي کند اما در سيستم تک خواني، هر مشترک يک کنتور جداگانه دارد و مامور شرکت برق به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض براي مشترکان اقدام مي کند.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق کردستان با بيان اينکه شبکه برق روستاهاي استان عمري 30 تا 40 ساله دارند و تقريبا فرسوده هستند، يادآور شد: در راستاي اصلاح و بهينه سازي شبکه روستايي و آماده کردن آن براي تبديل به تک خواني، حدود 800 ميليارد ريال اعتبار ويژه نياز است.
لهونيان تاکيد کرد: ضروري است قبل از شروع به تکخواني در هر روستا، شبکه فشار ضعيف و انشعابات مشترکان اصلاح شود.
وي از پيگيري شرکت برق استان براي جذب اعتبارات و تلاش در جهت رفع اين مشکل خبر داد و گفت: تلاش مي کنيم از طريق منابع استاني و از محل تملک دارايي ها و اعتبارات عوارض برق از توانير، طي يک برنامه 5 ساله نسبت به ترميم شبکه برق روستايي اقدام کنيم.
شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان داراي 628 هزار مشترک است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب هاي خانگي تشکيل مي دهند.
ضريب نفوذ برق در بخش شهري و روستايي کردستان 100 درصد است و تمام روستاهاي زير 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید

ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تامین آب این پروژه خط کوثر و چاه است و در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید