Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان برضرورت برنامه محور بودن برنامه های اجتماعی و حل مشکلات آن در شورای اجتماعی استان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; "کریم الله شعبانی" سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان امروز در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان،اظهار داشت: اثر بخش بودن برنامه‌ها در حوزه اجتماعی باید مورد توجه دستگاه های اجرایی استان زنجان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های اجتماعی باید موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود،بیان داشت: برنامه‌محور بودن طراحی‌ها می تواند در این زمینه کمک کند.


*تخصیص بودجه فصل 5 نیازمند مبادله تفاهم‌نامه است

"شهرام طهماسبی" رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در این جلسه با تقدیر از تدوین برنامه در کارگروه اجتماعی،اظهار داشت: در بودجه‌ریزی انجام شده، اعتبار به برنامه‌های که طبق تفاهم‌نامه عمل  کرده اند،تخصیص می یابد.

وی با اشاره به حجم بالای کار در ارائه برنامه و تخصیص بودجه در فصل 5 بودجه،بیان داشت: تخصیص بودجه بر اساس مؤلفه‌های تعریف شده ارائه می شود.

این مسئول با بیان اینکه وظایف دستگاه های اجرایی در این زمینه مشخص شده است،گفت:تقسیم منابع در بین ارگان‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان برضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود. 

همچنین فرماندار خرم‌دره در این جلسه اظهار داشت: شهرستان خرم دره دارای70 هزار نفر جمعیت است که 82 درصد از جمعیت آن شهرنشین هستند.

حجت محمدی با اشاره به مشارکت مردم خرم دره در برنامه های اجتماعی، بیان داشت: مشارکت مردم در احداث ابنیه‌ها قابل توجه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم سومین سی‌تی، اسکن استان در خرم‌دره خریداری شده است.

فرماندار خرم دره با بیان اینکه  13 هزار نفر در شهر خرم‌دره حاشیه نشین هستند، ادامه داد:رفع مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین نیازمند همکاری بین دستگاهی است.

 

*انجام 6 اقدام در حوزه آسیب های اجتماعی

جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های سپاه در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی،اظهار داشت: سپاه انصارالمهدی (عج) استان در این حوزه در 6 حوزه اقداماتی را انجام داده است.

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به شناسایی مناطق آلوده، شناسایی خانه‌های تیمی و توزیع کنندگان مواد مخدر در دو بخش عمده و خرده‌فروشان،افزود: شناسایی قاچاقچیان و معرفی به دستگاه‌های مربوطه، شناسایی معتمدان با هدف ساماندهی امور محلات آلوده، شناسایی نیازمندهای زیرساختی محلات آلوده از دیگر اقدامات سپاه استان محسوب می شود.

وی گفت: شناسایی ظرفیت‌های اردگاه‌ها و کمپ‌ها با هدف ارائه کمک،راه‌اندازی صندوق‌های خیریه و استفاده از ظرفیت سپاه در کمک به نیازمندی‌های موجود از دیگر اقدامات است.

وی از برگزاری همایش پیشگیری با عنوان پویش مردمی مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر به منظور آگاه سازی و ایجاد انگیزه برای پاکسازی محلات خبرداد و گفت: مسجدمحور بودن برنامه‌های در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» که به میزبانی واحد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: نگاه اسلام به بشریت یک نگاه تعالی‌بخش است که انسان را به عروج می‌رساند.

وی با بیان اینکه گاهی در مسیر حرکت انسان به سعادت، کوتاهی‌هایی وجود دارد که می‌تواند او را دچار لغزش کند، افزود: انسان خلیفة‌الله است، یعنی خداوند بار امانت خود را بر دوش انسان گذاشته و او برای اینکه بتواند بار امانت الهی را به دوش بکشد، باید از لغزش‌ها به دور باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اینکه بگوییم حجاب سخت‌گیری است حرف درستی نیست؛ بلکه حجاب یک سهل‌گیری است که طی مسیر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی انسان را هموار کرده و او را در برابر لغزش‌ها ایمن می‌کند.

ولیلو با اشاره به تشکیل خانواده و ایجاد محیط امن و سالم برای جوانان به‌عنوان یکی از معیار‌های مفید رسیدن به سعادت، تبیین کرد: تشکیل خانواده به دنبال خود، عشق، محبت، فرزندآوری و امید به زندگی را در انسان تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل جنسی نمی‌تواند محور روابط اجتماعی باشد، بر لزوم مصون ماندن از آسیب‌ها در مسیر رسیدن به سعادت و دستیابی به آرامش روحی و روانی تأکید کرد و ادامه داد: تفاوت جامعه جنسی غربی با جامعه الهی در این است که در جامعه الهی باید مسیررسیدن به سعادت را هموارتر کنیم تا انسان به مقام خلیفة‌اللهی برسد و جامعه برای رسیدن به رشد و تعالی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از برگزارکنندگان نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» تقدیر و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش در پاسخ به نیاز‌های جامعه مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی