Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادارات و دستگاه های دولتی شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و هویزه به دلیل دود غلیظ ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم تعطیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تالاب بزرگ هورالعظیم در خوزستان همچنان می‌سوزد و از بامداد امروز شهرستان اهواز و برخی شهرهای همجوار در هاله‌ای از دود غلیظ قرار گرفته است.

غلظت دود و غبار ناشی از سوختن نیزارها به حدی است که موجب شد ادارات و دستگاه‌های دولتی سه شهرستان حمیدیه، سوسنگرد و هویزه امروز تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی وقوع مشکلات پیش آمده برای مردم این سه شهرستان مراکز امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

 

 

بنابراین گزارش، آتشی که از حدود 2 هفته پیش به جان تالاب هورالعظیم افتاده، از بخش عراقی تالاب آغاز شده و دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی، چندین شهر و روستای خوزستان را درگیر کرده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان محیط زیست استان خوزستان، آتش همچنان در حال پیشروی است و این چهارمین بار در تابستان جاری است که تالاب هورالعظیم دچار آتش‌سوزی می‌شود.

به گفته سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، نبود امکانات کافی برای خاموش کردن آتش، تالابی بودن زمین و نبود امکان تردد و همچنین وزش بادهای موسمی شرقی بر شدت آتش افزوده است. وی با بیان اینکه حقابه تالاب هورالعظیم تامین نشده و ورودی آب از رودخانه کرخه به این تالاب به صفر رسیده است، گفت: این مسائل علاوه بر خشک شدن تالاب، مرگ و میر ماهی ها را نیز به دنبال داشته و تا زمان تامین نشدن سهمیه آب شاهد این آتش سوزی‌ها خواهیم بود.

از حدود 4 روز پیش اطفا حریق از طریق بالگرد در قسمت ایرانی هورالعظیم آغاز شده است اما عملیات اطفاء حریق در بخش عراقی تالاب در انتظار مجوز دولت این کشور است.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در شرایط فعلی تنها راهکار خاموش کردن آتش در این تالاب، استفاده از بالگرد آبپاش است؛ البته این روش نیز یک راهکار سعی و خطا به شمار می رود، زیرا تجربه اطفاء حریق در تالاب با استفاده از بالگرد آبپاش در کشور سابقه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها