Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@01:09:19 GMT

مردان به جای ازدواج دائم به دنبال زن صیغه‌ای!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۶۵۹۷

مردان به جای ازدواج دائم به دنبال زن صیغه‌ای!

گویا بازار سکه و ارز نه تنها اقتصاد کشور که حتی خانواده‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده و از آن جای که مهریه اکثر خانم‌ها با سکه تعیین شده این روز‌ها خیلی از خانم‌ها ثروتمند شده اند!

خبرگزاری مهر: گویا بازار سکه و ارز نه تنها اقتصاد کشور که حتی خانواده‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده و از آن جای که مهریه اکثر خانم‌ها با سکه تعیین شده این روز‌ها خیلی از خانم‌ها ثروتمند شده اند!

دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس می‌گوید افزایش قیمت سکه سبب ایجاد حسن ناامنی در میان مردان شده و ناسازگاری را در زنان بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر کیهان نیا روانشناس و مشاور خانواده هم معتقد است که افزایش قیمت سکه و تاکید خانواده‌ها بر مهریه‌های بالا سبب گرایش مردان به ازدواج‌های موقت می‌شود.

او می‌گوید: به دلیل افزایش نرخ سکه مهریه‌های دختران که بیشتر بر اساس سکه مشخص می‌شود نیز ناخواسته افزایش پیدا کره است و در نتیجه مردان که تمایل چندانی نیز به ازدواج نداشته اند از ازدواج منصرف می‌شوند. متاسفانه در میان خانواده‌های متوسط مهریه‌های ۵۰۰ تا ۷۰۰ سکه‌ای رسم است در میان خانواده‌های متدین زیر ۲۰۰ سکه به عنوان مهریه تعیین می‌شود که در حال حاضر معادل ریالی آن دوبرابر چند ماه گذشته شده است.

قرایی مقدم می‌گوید به جز افزایش مهریه‌ها هزینه برگزاری یک مراسم ساده عروسی نیز به حدی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از خانواده‌ها امکان تامین آن را ندارند و دختران ترجیح می‌دهند که به جای سختی زندگی متاهلی در خانه بماند و پسران نیز بیش از گذشته از تشکیل خانواده فراری شده اند. وسبب کاهش ازدواج‌های رسمی و افزایش ازدواج‌های موقت می‌شود که درآینده بحران‌های خانوادگی بیشماری را برای جامعه ایجاد می‌کند.

این در حالی است که مدت زیادی از لایحه جنجالی حمایت از خانواده و به ویژه مبحث ازدواج موقت که سرو صدای بسیاری به پا کرده و اظهار نظر‌های مختلفی در موافقت و مخالفت با آن شنیده میشود نمی‌گذرد. امین حسین رحیمی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به خبر می‌گوید: در نظام حقوقی جمهوری اسلامی و کلا در نظام حقوقی اسلام اصل بر ازدواج دائم است که موجب تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان می‌شود، یعنی ازدواج دائم مورد تاکید اسلام است و ازدواج موقت به عنوان یک ضرورت در مواردی که امکان ازدواج دائم فراهم نیست در شرع و قانون آمده است.

او با بیان این که بالاخره در جامعه برای بعضی از افراد چه زن و چه مرد به علت‌های متعدد امکان ازدواج دائم فراهم نیست میگوید: لذا اسلام و نظام حقوقی این اجازه را داده که این افراد بتوانند به طور موقت ازدواج کنند؛ اما این مورد ترویج و تاکید نظام حقوقی ما نیست، بلکه به عنوان یک استثناء در موارد ضروری مطرح است و معمولا برای مردان مجرد است.

اگر چه که معلوم نیست که کارشناسان افزایش قیمت سکه را هم جزوه مواردی که در آن شرایط امکان ازدواج دائم فراهم نیست به حساب می‌آورند یا نه، اما به هر حال انچه که مشخص است این است که جامعه شناسان نسبت به افزایش ازدواج موقت پا به پای قیمت سکه هشدار می‌دهند!

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Yac

منبع: فردا

کلیدواژه: قرایی مقدم ازدواج موقت زنان صیغه ای مهریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد