Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@02:48:19 GMT

برپایی میز خدمت میدانی در احمد آباد ماهدشت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۹۱۸۵

برپایی میز خدمت میدانی در احمد آباد ماهدشت

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت و دعوت مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، رئیس شورای شهرماهدشت به همراه دوتن از اعضای شورا در روستای احمدآباد ماهدشت جهت برپایی میزخدمت حاضرشدند و به صورت میدانی مشکلات و معضلات را مشاهده نمودند.

 

دراین راستا اهالی روستا مطالبات خودرا درخصوص فضای سبزوپارک برای کودکان که در خرابه های روستا با وجودمارهای سمی و آلودگی های محیطی به عنوان اولین خواسته مطرح و نیز لکه گیری و آسفالت جاده ها،دستگاه خودپرداز،تامین روشنایی کوچه ها،نامگذاری کوچه ها و پلاک کوبی ، جلوگیری از زراعت مجدد با آب های فاضلاب که هجوم پشه هارا به روستا وشهردارد و همچنین بوی بد و سیستم نامناسب تسویه کشتارگاه را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیف الله حیدرپور ریاست شورای شهر از تلاش های گروه جهادی تقدیرو به مردم قول مساعدپیگیری هرچه سریعترمشکلات را داد.


درپایان بازدیدها مسئول گروه جهادی خواستارحضوردیگرمسئولین ادارات شهرجهت پاسخگویی و حل مشکلات مردم شد که در هفته های آینده باپیگیری هایی که انجام شد برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزخوانان، نوید دهنده بهار

نوروزخوانان، نوید دهنده بهار

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، همه ساله در آستانه فرا رسیدن سال نو، قاصدانی هستند که نوید سال جدید را می‌دهند و بوی بهار را به مردم هدیه می‌دهند.


نوروزخوانان، قاصدانی هستند که کوچه به کوچه روستا‌ها و شهر‌ها می‌گردند و خبر از تحولی بزرگ در زندگی می‌دهند. آنها آمدن بهار را فریاد می‌زنند و مردم را به جشن و پایکوبی و شاد بودن دعوت می‌کنند.

نوروز خوانی از جمله آیین‌های دیرینه ایران‌زمین به شمار می‌آید که تا هزار سال پیش در تمام نقاط ایران اجرا می‌شد. اکنون این آیین را می‌توان در روز‌های پایانی سال و در برخی از مناطق البرز شمالی و جنوبی به‌صورت محدود مشاهده کرد. نوروزخوانان در این روز‌ها با چوب‌دستی بر دست و کوله‌پشتی بر پشت، در شهر و روستا می‌گردند و با اشعاری آهنگین، آمدن بهار و فصل نو را به مردم نوید می‌دهند و از آنان، مژدگانی و عیدی دریافت می‌کنند.

در حال حاضر، هرچند نوروز خوانی گاه به‌صورت نمادین به نمایش در می‌آید؛ اما همچنان و به‌ویژه در روستا‌های دور افتاده مازندران و گیلان، این آیین تقریبا با همان سبک و سیاق گذشته و در مواردی با تغییرات امروزی اجرا می‌شود. آیین نوروز خوانی استان گلستان نیز در سال ۱۳۹۶ خورشیدی در فهرست میراث ناملموس ایران به ثبت رسید.

نوروز خوانی، نوروزی یا بهارخوانی از جمله آیین‌های باستانی ایران‌زمین است که بیش از هزار سال قدمت دارد و بنا بر برخی مستندات، به ایران قبل از اسلام و زمان ظهور زرتشت برمی‌گردد. از این مراسم با عناوین دیگری، چون نوروز نو سال، امام خوانی، ساونگ خوانی، بهارخوانی، نوروزنامه و تعزیه بهاری نیز در گوشه و کنار ایران نام می‌برند.

مراسم نوروز خوانی در تمام نقاط کشور به‌طور معمول از نیمه دوم اسفندماه آغاز می‌شود؛ اما برخی مدت زمان اجرای آن را در مناطق مختلف، متفاوت تخمین می‌زنند. طی این روز‌ها، نوروزخوانان دوره‌گرد در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر و روستا می‌گردند و با خواندن اشعاری آهنگین، فرا رسیدن نوروز و آغاز فصل بهار را مژده می‌دهند و از ساکنان هر دیار، مژدگانی دریافت می‌کنند.


آیین نوروز خوانی در واقع، نوعی آوازخوانی بهارانه به شمار می‌آید که زمانی در تمام نقاط کشور رواج داشت و اشخاصی تحت عنوان «نوروزخوان» آمدن بهار را با شعر و آواز نوید می‌دادند. خاستگاه سنت دیرینه نوروز خوانی را مناطق البرز شمالی معرفی می‌کنند و همچنان، این مراسم به‌صورت محدود در روز‌های پایانی سال در استان‌های مازندران و گیلان اجرا می‌شود.

 

سیده جکیمه موسوی و گزارش نوروزخوانی از روستای کردخیل ساری:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکلات ساکنین خیابان همت در محله خیرآباد و خیابان کمیل در محله آزادشهر
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • نوروزخوانان، نوید دهنده بهار
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی چهارمحال و بختیاری برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز
  • خدمت‌رسانی ۳۴ گروه جهادی در ایام نوروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودن این «فرد خاص» در کنار امام، نعمت بود و نبودش مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد