Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه موشک هوا به هوای فکور توسط هواپیما‌های جنگنده شلیک می‌شود، خاطرنشان کرد: این موشک می‌تواند با انواع مختلف جنگنده‌های مهاجم در محدوده عملیاتی خود درگیری داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مراسم افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای فکور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: خداوند منان را شاکریم که به حول و قوه الهی متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توانستند با وجود تحریم ها، پس از اتمام طراحی، ساخت و آزمون شلیک موفق موشک فکور در سال ۹۶، اینک خط تولید آن را با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بومی راه اندازی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های مسلح افزود: موشک هوا به هوای فکور براساس نیاز عملیاتی و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده که موجب ارتقای توان رزم نیروی هوایی می‌شود که نوید آن را در مجلس شورای اسلامی به مردم عزیزمان داده بودم که در دوره جدید وزارت دفاع در جهت تقویت توان رزم نیرو‌های مسلح گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موشک قابل تعمیم به هواپیما‌های شکاری جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: فکور، یک موشک هوا به هوای راداری میانبرد است که براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه موشک هوا به هوای فکور توسط هواپیما‌های جنگنده شلیک می‌شود، خاطرنشان کرد: این موشک می‌تواند با انواع مختلف جنگنده‌های مهاجم در محدوده عملیاتی خود درگیری داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش و همت متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در طراحی و تولید این موشک تاکید کرد: بدون تردید راه اندازی خط تولید این موشک که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته ضمن توانمندسازی نیرو‌های مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به جمع سازنده‌های موشک هوا به هوا پیوست، اضافه کرد: برخی کشور‌ها صرفاً تکنولوژی را وارد می‌کنند، ولی امکان ارتقاء، بهنیه و تولید نسخه‌های جدید را ندارد، اما کشوری سازنده مانند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بنا به نیاز خود با توجه به پیشرفت علم و فناری، نسخه‌های جدیدی را از این نوع موشک تولید کند و بحمدالله در بازدیدی که امروز به همراه جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروی هوایی ارتش از خط تولید داشتیم، ساخت انبوه موشک فکور از همین به حول قوه الهی امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم موجب افزایش توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهد شد، گفت: امروز در محیطی زندگی می‌کنیم که دشمنانی وقیح و انسان‌های شروری مانند حاکمان امروز آمریکا و بعضی اذنابش اطراف ما هستند که جز زبان زور چیز دیگری نمی‌فهمند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تهدید قاطعانه در برابر تهدید دشمنان ایران اسلامی راه دیگری نیست، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کنند می‌توانند ملت ایران را از منابع و منافع بحق خودشان محروم کنند، اما غافل از اینکه در برابر زورگویی و تحریم آن‌ها با تمام توان خواهیم ایستاد و ملت ایران ثابت کرده که پاسخ هر متکبر و زیاده خواهی را قاطعانه می‌دهد.

وی تاکید کرد: این خیال باطلی است که دشمنان تصور کنند می‌توانند ملت خود را در رفاه و آسایش نگه دارند و ملت بزرگ ایران را از منابع خود محروم کنند و، اما زهی خیال باطل که این رویا حتما تعبیر نخواهد شد.

وزیر دفاع تسلیم ملت ایران با تحریم‌های ظالمانه را تصور باطلی دانست و گفت: در این مسیر نه تنها تسلیم نخواهیم شد بلکه با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و تکیه بر قابلیت‌های سرشار خدادادی در مقابل این تحریم‌ها خواهیم ایستاد و از منافع حیاتی جمهوری اسلامی و رفاه ملت ایران با تمام وجود دفاع خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی خود می‌افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی‌گیرد، گفت: افتتاح این خط تولید و دستاورد مهم دفاعی که حاکی از اوج پیشرفت فناوری روز دنیا است نشان داد که هیچ سدی جلودار عزم و اراده ملت ایران اسلامی در حوزه دفاعی نخواهد بود و همان طور که فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) فرمودند:هر نوع تهدیدی را در همان سطح پاسخ قاطع خواهیم داد. (امیر حاتمی این دستارد مهم را یکی از گام‌های لازم برای حفظ و ارتقای قدرت دفاعی کشور دانست و در پایان به ثمر نشستن این دستاورد ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیرو‌های مسلح تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آن ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع موشک هوا به هوا خط تولید موشک فکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، گفت: بیش از ۷ ماه است که مردم مظلوم، اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم کودک‌کش صهیونسیتی واقع شده‌اند، اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌اسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که در حاشیه سفر به هرمزگان به بندر جاسک رفته است، در سخنانی گفت: وحدت بین شیعه و اهل سنت در پایتخت مکران لذت بخش است و دشمن در خدشه دار کردن اتحاد و وحدت میان امت اسلامی ناکام خواهد ماند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در جمع مسئولان اداری، قضایی، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان جاسک گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز در سایه سار انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان هستیم.

پورخاقان به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در آب‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار توانست رکوردهای مهمی را به ثبت برساند که ارزش ماموریت آن را چند برابر کرده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت شهدای گرانقدر خلیج فارس گفت: دفاع از آب‌های ایران اسلامی ریشه تاریخی دارد، ما سالگرد خروج نیروهای استعمارگر از خلیج فارس توسط امام قلی‌خان را دو روز پیش جشن گرفتیم. 

پورخاقان تأکید کرد: امروز در سایه سار اقتدار ایران اسلامی شاهد پیروزی‌های مداومی که نصیب ما می‌شود هستیم، مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، بیش از ۷ ماه است که مردم مظلوم، اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم کودک‌کش صهیونسیتی واقع شده‌اند، اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

 وی بیان کرد: دشمن پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ضرب شصتی دریافت کرد که تا ابد فراموش نخواهد کرد، صهیونیستی سرزمینی ندارد و از غاصبان سرزمین مردمان غزه هستند.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: عملیات وعده صادق، نتیجه هماهنگی موفق بین نیروهای مسلح و دیپلماسی بود که با پرتاب موشک و پهپاد، سبب شد جهانیان انگشت حیرت به دهان بگیرند که ایران اسلامی چگونه توانست به رژیم کودک‌کش صهیونسیتی حمله کند. 

پورخاقان بیان داشت: وحدت بین شیعه و اهل سنت لذت‌بخش و زییاست و دشمن این را برنمی‌تابد، باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشیم، چراکه دشمن برای خدشه‌دار کردن اتحاد و وحدت بین امت اسلامی تلاش می‌کند، اما ناکام خواهد ماند.

نیروی مسلح پشتوانه امن مردم است

 وی ادامه داد: نیروی مسلح مقتدر است و بنا بر گفته حضرت علی (ع)، نیروی مسلح پشتوانه امن برای مردم و جامعه و زینت کشور است.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمتگزاری به مردم و نیروهای مسلح تأسیس شده و از نیروهای مسلح صیانت می‌کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، اجازه ندهیم کسی در نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود.

پورخاقان تأکید کرد: با هر کسی که قصد خدشه‌دار کردن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به جد برخورد خواهد شد، امروز به خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کنیم، لذا دادسرای نظامی شهرستان جاسک را افتتاح خواهیم کرد تا گامی مؤثر در ارایه خدمات به نیروهای مسلح برداشته باشیم. 

وی همچنین گفت: قرار بر افتتاح اداره ثبت اسناد شد، اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد، با رفع مشکلات موجود در این خصوص، افتتاح و به مردمان شهرستان جاسک خدمات‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد