Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای باغستان‌های سنتی قزوین افزود: باید برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط با باغستان پروژه تعریف کنیم تا بر این اساس سهم هر اداره مشخص شود، زیرا نمی‌توان از ابتدا بودجه دولتی تعیین کرد.

وی اضافه کرد: در کشت جدید در باغستان‌ها لازم است از گونه‌های مقاوم و سازگار با محیط که آب کمی مصرف می‌کنند استفاده کرد تا باغستان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با بیان اینکه موضوع تملک در باغستان‌های حاشیه شهر بسیار مهم است، گفت: اگر برای تملک ۱۰۰ هکتار از باغات در محدوده بالای اتوبان اقدام شود می‌توان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان باقیمانده را برای آیندگان بیمه کرد.

زاهدی در ادامه بخشی از تخریب باغستان‌های سنتی قزوین را ناشی از تصمیمات اشتباه مدیران در گذشته دانست.

وی درباره احداث سافاری پارک در بوستان باراجین هم گفت: این طرح به گفته کارشناسان به آب زیادی نیاز ندارد البته بهتر است از فعالان تشکل‌های مردمی و حضور انجمن‌های دوستدار محیط زیست در جلسات استفاده شود تا اگر نظری داشتند که به نفع استان بود مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اضافه کرد: خیلی از صاحبان جدید باغستان‌ها انگیزه نگهداری آن را ندارند برای همین بهتر بود وقتی ثبت ملی شد، دولت تملک آن را بر عهده می‌گرفت تا حفظ شود.

زاهدی اضافه کرد: همه مسئولان باید به فکر حفظ باغستان باشند، زیرا این میراث همچنان در حال کوچک شدن است و لازم است کاری کنیم تا باغستان‌ها برای صاحبان آن اقتصادی شود.

انتهای پیام/

جلسه شورای باغستان‌های سنتی قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش