Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از ارسال گزارش سازمان سنجش درباره نحوه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور به کمیته آموزش عالی کمیسیون و جمع آوری نظر کارشناسی نمایندگان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین،سیدحمایت میرزاده با اشاره به دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه در خصوص نحوه برگزاری کنکور سال ۹۷ و تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ با حضور ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش برگزار شد و به سئوالات نمایندگان درخصوص سنجش کنکور نیز پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این موضوع از اختیارات دولت و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. مصوبه تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ مربوط به شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و آنها نیز در راستای قوانین موجود برنامه ششم تصمیم گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: جلسه دیروز برای تصمیم گیری نبود و قرار بود یک گزارش به مجلس ارائه شود. قرار شد به دلیل ابهاماتی که وجود داشت، گزارش سازمان سنجش در کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس بررسی شود تا هفته بعد کمیته آموزش عالی نظر کارشناسی خود را به کمیسیون آموزش ارائه دهند.

میرزاده یادآور شد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو جایگاه قانونی دارد و در راستای اجرای قوانین مجلس شورای اسلامی حرکت می کند و باید کار خود را انجام دهد. ما در این زمینه قانونی تصویب نمی کنیم.

نماینده مردم گرمی درمجلس شورای اسلامی درباره مخالفت یا موافقت نمایندگان درباره موضوع تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ و نظر کمیسیون در این باره گفت: این مخالفت و موافقت طبیعی است و کمیسیون از نظر اطلاع رسانی از سازمان سنجش دعوت کرده بود که گزارشی داده شود که تاثیر قطعی یا تاثیر مثبت چیست، در گذشته چگونه عمل شده است و در آینده نیز قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش عالی قدس آنلاین کنکور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه