Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:12:48 GMT

واکنش‌ آلمان به تنش لفظی میان روحانی و ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۷۳۳۸

فرارو- تنش لفظی میان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده واکنش‌هایی را در سطح جهان برانگیخته است. بنیامین نتیانیاهو «موضع سخت» رئیس جمهوری آمریکارا تحسین کرده و در داخل ایران، رئیس سازمان بسیج تهدیدات واشنگتن را «جنگ روانی» خوانده است.

به گزارش یورونیوز، در آخرین واکنش، وزارت خارجه آلمان ، «تهدید‌ات جنگی» دونالد ترامپ در قبال ایران را «غیر مفید» خواند و تهران و واشنگتن را به خویشتنداری تشویق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: «ما از گفتگو حمایت می‌کنیم و از همه طرف ها می‌خواهیم که خویشتنداری در کلام را تمرین کنند.»

دونالد ترامپ روز دوشنبه در واکشن به اظهارات حسن روحانی در حساب توئیتری خود ضمن اخطار شدید به رئیس جمهوری ایران نوشت: «هرگز و هیچگاه ایالات متحده را تهدید نکنید وگرنه از عواقب آن طوری رنج خواهید برد که تاریخ کمتر به خود دیده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما در مرگ و خشونت را تحمل کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آلمان درباره این سخنان دونالد ترامپ گفت: «تهدیدات نظامی هیچگاه کارگشا نبوده و من فکر می‌کنم که به ویژه در شرایط تنش [کنونی] در خاورمیانه ابراز مفیدی نیست.»

از سوی دیگر ویندی شرمن، معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تنش لفظی میان واشنگتن و تهران در حساب توئیتری خود با لحن کنایه‌آمیزنوشت: «اگر گذشته الگو باشد، ترامپ بولتون را برای برگزاری یک نشست با روحانی به تهران خواهد فرستاد. برجام از مردم ایران حمایت و امنیت ما را تضمین می‌کرد. با توئیت نمی‌توان به توافق بهتری رسید.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه طی سخنرانی در جمع دیپلمات‌های وزارت امور خارجه، به ایالات متحده هشدار داده بود که صلح با ایران «مادر صلح ها» و جنگ با ایران «مادر جنگ‌ها» خواهد بود.

وی خطاب به دونالد رئیس جمهوری آمریکا گفت: «آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست ایران آمریکا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان