Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین مظاهری، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از این میزان 18هکتار آن به کشت آلوئه ورا اختصاص داده شده است، افزود: برای کشت این گیاه به ازای هر هکتار 25 میلیون ریال و برای مابقی گیاهان دارویی، هشت میلیون ریال به بهره برداران یارانه پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به گرما و خشکی هوا در شهرستان مُهر، ایجاد سایبان های توری برای تولید محصول آلوئه ورا با کیفیت الزامی است از این رو برای تهیه سایبان نیز تسهیلات با سود اندک در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مُهر ادامه داد: برای صادر کردن این محصول نیز در حال حاضر مشوق های صادرات در نظر گرفته شده است و برای خرید محصولات کشاورزان چه به صورت برگ و چه به صورت پاجوش، مشکلی وجود ندارد.
مظاهری بیان کرد: هم اینک یک کارخانه صنایع تبدیلی آلوئه ورا در شهرستان لامرد فعال است و مجوز احداث یک کارخانه در بخش گله دار از توابع شهرستان مُهر برای تولید محصولات فراوری آلوئه ورا نیز صادر شده است.
وی افزود: با توجه به ترویج صورت گرفته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان در حال افزایش است.
آلوئه ورا یا صبر زرد به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند و به خانواده زنبق تعلق دارد اما شبیه کاکتوس است و برای درمان بیماری میگرن، سوء هاضمه، جوش، سوختگی و مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ترکیب در نوشیدنی ها و دم نوش ها قابل استفاده است.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جهاد کشاورزی خانواده درمان بیماری یارانه دارویی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان

ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان رویکرد مدیریتی صحیح نکته بارز موفقیت این مجموعه است، گفت: این شیوه سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا محسوب می‌شود، اتفاقی که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی است.
شفقت انجام کار‌های پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار مجموعه حتی نژاد دامی که وارد کرده به نژاد ایرانی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.
استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از شهرک صنعتی کشت و صنعت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت ضروری است.
شفقت بیان کرد: با توجه به سطح اراضی کشت و صنعت فجر صفای لرستان توسعه گیاهان دارویی و فرآوری در دستور کار قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با توجه به درآمد قابل توجه کشت و فروش گیاهان دارویی اقدام کنند به کشت و توسعه گیاهان دارویی روی بیاورند.
به گفته استاندار لرستان بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.
شفقت گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبت عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم