Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تصمیم دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: ما پیش از این هم این موضوع را تجربه کردیم که از راه تفکیک و ادغام مشکلات هیچ وزارت خانه‌ای حل نمی‌شود.سلمان خدادادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تصمیم دولت برای تفکیک وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده معتقدم اگر مشکلی هم در وزارت‌خانه وجود دارد، راه حل آن تفکیک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما پیش از این هم این موضوع را تجربه کردیم که از راه تفکیک و ادغام مشکلات هیچ وزارت‌خانه‌ای حل نمی‌شود.

وی افزود: بایستی شیوه مدیریتمان را متحول کنیم، چرا که در بسیاری از کشورها تعداد وزارت‌خانه‌ها محدود است اما به خوبی اداره می‌شوند. آیا در این کشورها محدودیت وزارت‌خانه باعث به وجود آمدن مشکل شده یا روند کارها تسریع شده است.

خدادادی تاکید کرد: من مشخصا در خصوص تفکیک وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی خوشبین نیستم و در مجموع آن را به صلاح نمی‌دانم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ پیش از این هم زمانیکه دولت لایحه تفکیک دو وزارت خانه دیگر را به مجلس فرستاد، نمایندگان مخالفت کردند و معتقد بودند در این برهه زمانی تفکیک وزارت‌خانه‌ها به صلاح نیست و رای نیاورد؛ با این تحلیل فکر می‌کنم این لایحه هم با اقبال نمایندگان مواجه نخواهد شد. 

خدادادی با تاکید بر حساسیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه این وزارت‌خانه به این علت که دارای بنگاه‌ها و سازمان تامین اجتماعی را در بر می‌گیرد و معمولا با قشر کارگر و ضعیف جامعه سر و کار دارد، عدم تصمیم‌گیری درست در این رابطه حق الناسی به گردن نمایندگان خواهد گذاشت و قطعا مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جامعه دولت کار و رفاه اجتماعی مشکلات وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران