Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@07:00:31 GMT

آمریکا و ایران از تنش لفظی خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۱۰۲۰

آمریکا و ایران از تنش لفظی خودداری کنند

رییس شورای امنیت سازمان ملل گفت: در نشست فردای این شورا درباره تنش لفظی ایران و آمریکا بحث خواهد شد.

به گزارش ایمنا، «اولف اسگوک» رییس شورای امنیت سازمان ملل و نماینده سوئد در این سازمان از «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رییس جمهور ایران خواست از تبادل اتهامات لفظی علیه یکدیگر خودداری کنند و به تنش‌های منطقه اضافه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به روحانی و ترامپ گفت: از تبادل تنشهای رسانه‌ای دوری کنید؛ چرا که منطقه نیازمند کاهش تنش است نه افزایش آن.

اسکوگ در پاسخ به سوالی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: تبادل اتهامات از طریق رسانه‌ای بین روسای جمهور ایران و آمریکا نگران کننده است. در جلسه فردای شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع بحث خواهد شد.

پس از ماهها اتهام زنی و تهدید ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا علیه ایران، حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز یک شنبه به این تهدیدها پاسخ داد.

رییس جمهور ایران در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفته بود: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است»

این سخنان رییس جمهوری ایران به واکنش توئیتری ترامپ در همان روز منجر شد، او در توییتر خطاب به روحانی نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش».

این اظهارات ترامپ علاوه بر واکنش رسانه ای گسترده در سراسر جهان و ایران، از سوی مقامات رسمی ایران نیز پاسخ داده شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترامپ حسن روحانی شورای امنیت سازمان ملل اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!