Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مخالفان تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه نسبت منافعشان احساس خطر می‌کنند، گفت: اگر این طرح اجرای شود گریبان صاحبان خانه‌های خالی، ویلا‌ها و مالکان زمین از جمله مسئولان کشور را می‌گیرد.

محمد حسین رحیمی پور عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به برگزاری سلسله جلسات دانشجویان بسیجی استان کرمان با نمایندگان مردم این استان در مجلس گفت: در این نشست‌ها در خصوص ضرورت تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه با نمایندگان بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی از نمایندگان نسبت به این طرح توجیه نبودند مثلا یکی از نمایندگان اصلا به اهمیت این طرح قائل نبود و معتقد بود طرح چندان مهمی است و نمی‌توان با تصویب آن کاری از پیش برد.

رحیمی پور با بیان اینکه دانشجویان در این جلسات نمایندگان را در خصوص طرح مالیات عوایدی بر سرمایه توجیه کردند، افزود: زاهدی، پورابراهیمی، کمالی پور و حمزه از جمله نمایندگان شهر‌های مختلف استان کرمان بودند که تا کنون در این سلسله نشست‌ها حضور یافته اند.

عضو بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه هم نمایندگان و هم دانشجویان بسیجی از مباحث مطرح شده در خصوص طرح مالیات عایدی بر سرمایه راضی بودند، افزود: حرف‌های تخصصی توسط دانشجویان در این نشست‌ها مطرح شد به گونه‌ای که نمایندگان انتظار طرح چنین مباحث تخصصی را نداشتند.

رحیمی پور با اشاره به اینکه نمایندگان در این نشست‌ها تاکید داشتند که مجلس برای تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه همراهی نمی‌کند، افزود: برخی از نمایندگان استان کرمان معتقد بودند که مجلس ناکارآمد است با این وجود تاکید دانشجویان بر این بود که اگر آن‌ها در هر مکانی در مورد طرح مالیات عایدی بر سرمایه بحث و آن را تکرار کنند بالاخره طرح مباحث اثرگذار است و نخبگان متوجه می‌شوند چه خبر است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه در نشست‌ها مطرح شد که نمایندگان به دلیل منافع شخصی خود مانع تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده اند، افزود: به گفته آقای زاهدی معلوم نیست در مجلس چه اتفاقی می‌افتد که مثلا در مورد سوال از رئیس جمهور نمایندگان پای کار می‌آیند و روز طرح سوال امضای خود را پس می‌گیرند. مجلس در مورد اهمیت طرح‌هایی مانند طرح مالیات عایدی بر سرمایه توجیه است، اما نمایندگان به خاطر منافع شخصی خود آن را تصویب نمی‌کنند.

رحیمی پور با اشاره به اینکه طرح مالیات عایدی بر سرمایه یک بار با نامه وزیر راه و شهرسازی از دستور کار مجلس خارج شد، بیان کرد: در مجلسی که آخوندی سه بار از آن رای اعتماد می‌گیرد نباید توقعی بیش از آن داشت.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های تصویب این طرح با پیگیری‌های مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده، اما لاریجانی و آخوندی مانع تصویب آن شده اند، افزود: اگر این طرح مصوب و اجرایی شود سریع روی بازار تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که هم نقدینگی به سمت تولید می‌رود و هم منجر به کاهش سریع تورم می‌شود در واقع اگر سوداگران بفهمند چنین قانونی تصویب شده سریع پول خود را در بخش‌هایی مثل زمین، طلا و ارز خارج می‌کنند و به سمت تولید می‌روند به همین دلیل جنبش دانشجویی اصرار دارد این طرح تصویب شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه امروز کسانی مانع تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه می‌شوند که نسبت به منافعشان احساس خطر می‌کنند، گفت: اگر این طرح اجرای شود گریبان صاحبان خانه‌های خالی، ویلا‌ها و مالکان زمین از جمله مسئولان کشور را می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مالیات بسیج دانشجویی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد