Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@04:46:52 GMT

3542 نخل خرما در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۱۶۳۳

3542 نخل خرما در آتش سوخت

2هزار و 454 نخل خرما و هزار و 88 اصله پاجوش از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان سراوان طعمه حریق شدند.

ایران آنلاین /شیرزاد کمالی  مدیر جهاد کشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت : 13 هزار هکتار نخلستان خرما در سروان وجود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته آتش سوزی این مدت افزون بر 10 میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی سراوان تاکید کرد: از آنجایی که هرس نکردن اصولی نخیلات یکی از مهمترین علت آتش سوزی های گسترده در این شهرستان محسوب می شود ضروری است کشاورزان ضمن توجه به این موضوع ساخت باغات جدید خرما را مورد توجه قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان سراوان طعمه ی حریق می شود و از بین می روند.
کمالی درعین حال مهمترین عوامل آتش سوزی در نخیلات سراوان را هرس و اصلاح نکردن اصولی نخیلات، عدم جمع آوری ضایعات پای نخل ها، پاتوق های معتادان در نخلستان ها، نبود راه دسترسی مناسب و احساس مسئولیت کشاورزان در اصلاح و جمع آوری و نهایتا عامل انسانی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سراوان به عنوان یکی از نقاط مستعدد کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای افزون بر 12 هزار و 851 هکتار انواع باغات و سه هزار و 409 هکتار زمین زراعی است.
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است. / ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان