Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود 335 ميليارد و 80 ميليون ريال خسارت تلفات دام ها و جايگاه هاي دام در مناطق زلزله زده با پيگيري هاي انجام شده و با هدف جبران بخشي از خسارت کشاورزان و دامداران مناطق زلزله زده، پرداخت شده است.

خسرو شهبازي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وقوع زلزله آبان ماه در اين استان بسياري از جايگاه هاي دام تخريب و دام هاي زيادي تلف شدند که براي کمک به خسارت ديدگان و با تصويب هيات دولت، خسارت آنان توسط دولت پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: براساس مصوبه هيات وزيران، مبلغ 210 ميليارد ريال براي پرداخت خسارت تلفات دام و براساس مصوبه ديگري مبلغ 318 ميليارد ريال براي بازسازي اماکن دامي و مزارع پرورش ماهي و تلفات ماهي اختصاص يافت.
شهبازي با اشاره به اينکه با تلاش شبانه روزي خسارت 11 هزار و 689 جايگاه دامي پرداخت شده است، اضافه کرد: مبلغ 216 ميليارد و 640 ميليون ريال در حوزه خسارت جايگاه هاي دام پرداخت شده است.
وي با اشاره به پرداخت خسارت تلفات دام نيز گفت: در جريان زلزله کرمانشاه 16 هزار و 305 راس دام سبک و 687 راس تلفات دام سنگين تلف شدند که در اين راستا، مبلغ 97 ميليارد و 830 ميليون ريال براي جبران خسارت دام هاي سبک و براي تعداد 687 راس تلفات دام سنگين نيز مبلغ 26 ميليارد و 100ميليون ريال پرداخت شد.
رئيس جهاد کشاورزي استان کرمانشاه با بيان اينکه در جريان زلزله کرمانشاه، 168 مزرعه استخر پرورش ماهي خسارت ديده و ماهيان زيادي تلف شدند، افزود: مبلغ 33 ميليارد و 380 ميليون ريال نيز در اين قسمت تخصيص و به خسارت ديدگان پرداخت شد.
شهبازي با اشاره به اينکه با پيگيري هاي انجام شده، خسارت هاي زلزله به بخش کشاورزي استان به صورت دقيق برآورد و پرداخت شده است، گفت: روند پرداخت خسارات نيز به اين صورت بوده که پس از بازديد کارشناسان از واحد توليدي و برآورد خسارات وارده، نسبت به تکميل فرم اقدام کرده و پس از تاييد رئيس مرکز خدمات کشاورزي دهستان، بخشداري يا دهياري، مدير جهاد شهرستان، فرماندار و رئيس سازمان جهاد کشاورزي، نسبت به تکميل پرونده و پرداخت تسهيلات نيز اقدام شده است.
او تصريح کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه از زمان وقوع زلزله، ضمن بسيج تمام امکانات انساني و ماشين آلات به منظور کمک به آسيب ديدگان؛ اقدام هاي مفيدي را در زمينه برآورد خسارت هاي زلزله در بخش کشاورزي، امهال تسهيلات دريافتي خسارت ديدگان، پرداخت خسارت به دامداران، کشاورزان و توليدکنندگان اين بخش همچنين پرداخت خسارت بابت تلف شدن دام هاي سبک و سنگين، آبزيان و پرداخت تسهيلات ارزان قيمت انجام و تاکنون نسبت به تشکيل حدود 24 هزار فقره پرونده اقدام کرده است.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه